הפסיכולוגיה של הצבעים – איך לבחור צבעים לאתר?

תוכן עניינים

מוח עם צבעים

בחירת צבעים לאתר נשמע כמו משהו קל ופשוט, אפשר לבחור בצבעים שאנחנו אוהבים.

ובכן זאת גישה לא טובה ויכולה לפגוע בחוויית הגלישה באתר.

יכול להיות שהצבעים שאתם אוהבים לא מתאימים לסוג האתר שאתם בונים.

לכל צבע יש השפעה אחת על המוח שלנו וצריך לבחור את הצבעים בחוכמה.

מחקרים שנערכו בנושא מראים שכ90% מאנשים בוחרים מוצר בעיקר לפי הצבע שלו. כש6% בודקים את המרקם והרכיבים שבמוצר ורק כאחוז אחד בודקים את הריח או הקול של המוצר.

אחרי שקראתם את הנתונים האלה, אתם עדיין חושבים שלבחור צבע זה עניין פשוט?

ניתן דוגמה: תנסו לדמיין את הסמלים של הרשתות החברתיות כשהם בצבע צהוב… מוזר נכון? אז נגיד לכם שבחירת הצבע הכחול שאופייני לסמלי הרשתות החברתיות הוא לא עניין של מה בכך והושקעה מחשבה רבה בבחירת הצבע ואנו נסביר בהמשך למה בדיוק.

אז במאמר הזה אנחנו ננסה לעזור לכם בבחירת הצבעים לאתר שלכם, שנתחיל?

מתי לבחור בצבע אדום?

צבע אדום הוכח כבעל השפעה פסיכולוגית רבה ביצירת תחושה של:

יוקרה (שטיחים אדומים), סכנה (שלטי אזהרה, תמרורים), אהבה ורומנטיקה (לבבות ופרחים אדומים). אבל גם הוכח שהוא עוזר להגביר את תחושת הרעב, לכן רשתות מזון מהיר משתמשות בצבע אדום באופן נרחב מאוד בשיווק שלהם וכולל גם שימוש בלוגו שמכיל חלק נרחב בצבע אדום.

אז מתי נבחר להשתמש דווקא בצבע אדום? כשנרצה למשוך את תשומת הלב של הגולש באופן מידי. חשוב להשתמש בצבע אדום בחוכמה ולא להשתמש בו יותר מידי כדי למנוע מצב שהגולש כבר לא מתייחס לצבע אדום כי הוא מופיע בכל האתר.

אם יש לכם מבצע או מוצר חדש באתר ואתם רוצים שהגולשים לא יפספסו אותו? אנו ממליצים לכם להדגיש אתה כותרת בצבע אדום למשך זמן מסוים.

מתי לבחור בצבע כתום?

כתום הוא צבע רענן ואנרגטי שלא רואים בדרך כלל באתרי אינטרנט, הוא לא צבע “כוחני” שמשתלט, הוא מאפשר ליצור תחושה כיפית, צעירה וידידותית ויכול להוות גורם משפיע בקבלת החלטות והנעה לפעולה.

בגלל הניגודיות של הצבע שמצד אחד הוא יכול ליצור תחושה נעימה ומזמינה אבל מצד שני גם יכול להשפיע על ההחלטות של הגולשים, כתום הוא הבחירה הכמעט מוחלטת באתרי חנות גדולים (כגון אמזון) שרוצים ליצור לגולש תחושה נעימה וקלילה שלא לוחצת אבל גם רוצים להניע אותו לקבל החלטה לרכוש את המוצרים.

כתום הוא הצבע האולטימטיבי לכפתורי הנעה לפעולה.

לסיכום, אל תחששו להשתמש בצבע כתום באתר שלכם אבל, תשתמשו בו בחוכמה.

 

מתי לבחור בצבע ירוק?

הצבע ירוק מתקשר בעיקר לנושאים הקשורים לסביבה, הטבע, אורגניות, צמיחה ויציבות.

הירוק מסמל התקדמות וחיוביות (אור ירוק, סביבה נקייה וכו’) והוא מעולה לשיווק מוצרים הבאים מהטבע, למשל, חברת שופרסל בחרה למותג הבריאות שלה את השם green ואתם יכולים לנחש באיזה צבע הלוגו וחבילות המוצרים – נכון, ירוק.

בנוסף, הצבע ירוק נמצא בשימוש רחב בכפתורים המניעים לפעולה בגלל שהוא משדר תחושה של התקדמות.

השאירו פרטים ונחזור בהקדם

מתי לבחור בצבע סגול?

הצבע סגול עוזר ביצירת תחושה של יוקרתיות, אלגנטיות ויצירתיות. מבחינת שיווקית היכולת שלו קטנה לעומת הכתום או האדום אבל הוא מעולה ביצירת ערך יוקרתי למותג שלכם.

תוכלו להשתמש בצבע סגול בהדגשת הערך שלכם כמותג יוקרתי.

מתי להשתמש בצבע כחול?

הצבע כחול נמצא כמעט בכל מקום שאליו נסתכל, ברשתות החברתיות, ברכבים, אתרים, מאכלים ועוד. ולא סתם חברות רבות בחרו הצבע כחול ללוגו, לאתר או למוצרים שלהם.

כל גווני הצבע הכחול משדרים אמינות, כוח, ידידות ורוגע.

הצבע כחול כהה הוא משדר כוח ואמינות – מתאים לאתרים של בעלי מקצוע כגון: מנעולנים, שרברבים, מוסכים וכד’.

הצבע כחול בגוון בהיר יותר שבו משתמשים ברשתות החברתיות משדר רוגע ואמון.

מתי לבחור בצבע צהוב?

הצבע צהוב הוא צבע מעניין במיוחד כי הגוונים השונים שלו יכולים ליצור תחושות שונות אצל הגולשים.

אם תשתמשו בגוון הכהה, כמעט זהב של הצבע הצהוב הוא ישדר עושר וחשיבות.
אם תשתמשו בגוון הבהיר של הצהוב הוא ישדר בדרך כלל דברים משמחים כמו קיץ ושמש בים. אבל הוא יכול לשדר גם תחושה של סכנה (שלטי התחשמלות, רצפה רטובה וכד’).

הצהוב משדר זריזות ולכן חברות שליחויות רבות משתמשות בו כדי לשדר מהירות (DHL, צ’יטה, UPS וכו’).

מתי להשתמש בצבע שחור?

הצבע שחור הוא מיוחד, הוא הצבע החזק והדומיננטי ביותר וגם הצבע הניטרלי ולכן אפשר לשלב אותו עם כל צבע ולשדר דברים שונים. הצבע שחור משדר תחכום וערמומיות (גם רוע) והפופולריות שלו נמצאת בעליה מתמדת בקרב מותגים שונים ברחבי העולם.

למרות שהצבע השחור הוא דומיננטי, הוא מתקשה למשוך את תשומת הלב של הגולש, לכן צריך להשתמש בו בחוכמה.

מתי להשתמש בצבע לבן?

הצבע לבן משדר ניקיון, טוהר ומינימליזם. אתרים רבים בעולם בוחרים בצבע לבן כרקע לאתר. כשבוחרים בצבע לבן כרקע כל אלמנט שמניחים עליו ישר יבלוט וימשוך את העין לכן לבן הוא כמעט תמיד הבחירה הראשונה כרקע לאתר.

מאמרים שיכולים לעניין אותך:

page speed

איך להאיץ את מהירות האתר?

אמנם ישנם כמה דרכים לזרז את האתר , אך הנה שלושה דברים עיקריים שעליכם לבדוק כדי לשפר את זמן טעינת העמודים.מהירות אתר האינטרנט היא קריטית

קרא עוד »