סגר בחגים – איך השינויים במצב הקורונה משפיעים על האתר שלך?

תוכן עניינים

pexels-ksenia-chernaya-3730952

הקורונה או בשמה המקצועי Covid-19 והמהירות בה המדינות מגיבות למגיפה הזאת השפיע כמעט על כל 
תחומי החיים בין עם במקומות העבודה , בין עם בבית הספר ולא פחות על אתר האינטרנט של העסק שלך.

במאמר זה ננסה לענות על האופן בו האתר שלך מושפע מהמצב וננסה לתת מספר פתרונות שיוכלו לעזור לך לצלוח את התקופה ואף לצמוח ממנה.

covid 19

השאלה שחוזרת על עצמה מכל בעלי אתר היא “איך משפיע וירוס הקורונה על הקידום של האתר שלי?”

ואכן גם כן התשובה היא : “זה תלוי ! וירוס הקורונה משפיע על כל אחד אחרת  “

השונות  נובעת מכך שאופן החיפושים בענף מסויים  בגוגל מושפעים ממד הלחץ וההתנהגות של אותו גולש.

לדוגמא: חנויות שנאלצות להגביל את כמות הקונים בחנות על מנת למנוע צפיפות ולשמור על ההנחיות,
 בהכרח אתרי חנות שמוכרים את אותם מוצרים  ככל הנראה חווים גל של גולשים שפנו לאתר לחפש את הפריטים שנמכרים בחנות.
לאחר בדיקה מדגמית מצאנו שבמוצרי סידקית ישנה עלייה משמעותית באחוז החיפושים בגוגל ובאתרים שמוכרים מוצרי יסוד.

כמקדמי אתרים אנו חייבים להגיב בהתאם ולשפר את התוכן והנראות של האתר.

לאחר ביצוע מחקר והמידע שמצאנו במספר מנועי חיפוש נמצא שוירוס הקורונה משפיע וישפיע על 
מיקום האתר.

על כן אנו ממליצים לשפר ב-7 דרכים שונות את מיקום האתר.  
   

number one icon

הקמת אתרי חנות - בדגש על מכירת מוצרי יסוד

יעידו בעלי אתרי חנות (במיוחד אלו שמוכרים מוצרי יסוד) שהם חווים עלייה בכמות הגולשים וההזמנות בחנויות האון ליין.
זה מתחיל באנשים שמחפשים נייר טואלט, חיטוי ידיים, מגבונים , מדחומים וכל מוצר שקשור בצורה כזו או אחרת למגפה.
המצב החדש ייצר אפילו שאילתות “זנב ארוך” חדשות כגון : “נייר טואלט באזור חדרה” ו-“אלכו ג’ל בכפר סבא” .
מצד שני מוצרים שונים כגון איפור ומוצרים הקשורים לעולם התיירות כגון מזוודות חוו ירידות בתנועה .

מזה למדנו שלא ניתן לנבא האם מוצר שלכאורה נראה לנו לא חיוני, מחר בבוקר עלול להיות סופר חיוני ולגדול במספר החיפושים שלו בגוגל.

איך מגיבים?

כמו שנאמר הביקוש כרגע גבוה למוצרי יסוד והתגוננות נגד קורונה ועל כן יש באתרי החנות להציג את המוצרים הללו הן בדף הבית והן בדפים הפנימיים.
הכניסו תוכן בדפי הקטגוריה , תוכן מקצועי תוכן שמקיף ומסביר על המוצר , להימנע מתוכן משוכפל וכמובן לכוון לשאילתת החיפוש של הגולש.
תמונות והרבה , להציג את הפריט מכמה זוויות על מנת לייצר דפים אינפורמטיביים ואסטטים שיעניקו ללקוח הרגשת ביטחון .

הוסיפו תוספי וורדפרס על מנת לכווץ את קבצי התמונה ולוודא שהם לא גורמים לאתר איטיות וידרג את האתר שלכם במקום נמוך בגוגל.

קידום ממומן
number two icon

הקמת אתרי בריאות ואורח חיים בריא

לאחרונה גוגל נוטה לקדם ולתת במה מכובדת לאתרים אשר מציעים אורח חיים בריא , אתרים אשר נותנים כלים מקצועיים על מנת לתת לגולש את האפשרות לעשות שינוי משמעותית בדרך החיים ולשפר אותם מבחינה בריאותית.
ירחון רפואי מוכר ציין שאנו בתקופה בה –  “Your Money Or Your Life”  .
לאחר בדיקה שבצענו מצאנו שרוב אתרי הבריאות נתנו במה למחלת הקורונה וכתבו באריכות על השפעת הנגיף ביום יום ומציעים מוצרים אשר יכולים להשפיע ולשפר את סגנון החיים של הגולש.
כמו כן מצאנו עלייה בחיפושי זנב ארוך לתרופות טבעיות כגון : “צמחי מרפא אנטיויראלי” , “שמנים טבעים אנטיבקטריאלי” וכד’

pexels-karolina-grabowska-4032971
number three icon

אתרי מתכונים

בשל הסגר ובמיוחד לקראת החגים אשר אנשים לא יכולים לצאת למסעדות או בתי מלון , אנשים נאלצים להיכנס למטבח ולהתחיל לבשל .
בבדיקה מצאנו שישנה עלייה חדה בחיפוש אתרי מתכונים ואירוח , וכן בזמן השהייה באתרי מתכונים.
ככל שהסגר יהיה ארוך יותר כך תהייה העלייה בחיפוש אחר האתרים הללו .
לכן בעת בניית או תחזוק אתרי מתכונים מומלץ להשתמש ב-Google Search Console ולעדכן ב”נתונים המובנים” את המרכיבים והמתכונים על מנת שיופיעו בחיפושים הראשונים בגוגל.
 

pexels-andrea-piacquadio-3771120
number four icon

נסיעות ותיירות

אף על פי שהיינו מאמינים שבשל המצב אנשים יפסיקו לחפש בגוגל דילים לחו”ל או מבצעים לצימרים בארץ.
אם זאת מצאנו כמות נכבדת של חיפושים כגון : “ביטול טיסה” , “טיסות זולות ללא דמי ביטול” , שילתות הקשורות להפלגות ושייט תענוגות .
אנשים מאמינים שכאשר יבוטל הסגר ויפתחו השמיים לטיסות הם יוכלו לרכוש מראש חבילות נופש במחירים זולים .
כמו שכבר נאמר תחום התיירות חווה טלטלה קשה וכרגע משמשים יותר כחברת שירות לקוחות 
כמו שאמר קווין גיבונס  – “חברות הנסיעות עוברות להעניק תמיכה בלקוחות ושמירה על המוניטין
ופחות לעסוק ברכישה”

                              

 

pexels-porapak-apichodilok-346885
number five icon

אתרי תוכן וחדשות

בשל הישיבה הממושכת בבית וחוסר המודעות גולשים נכנסים לאתרי חדשות,בלוגים וצורכים כל מידע 
אשר יכול לסייע להם להבין את המצב .
מספר חיפושים אשר מצאנו כמובלים הם : “מפת וירוס קורונה” , “השפעת וירוס הקורונה על שוק המניות”
על כן יש לעקוב אחרי האתרים הללו ולזהות מה מחפש הגולש היכן ובאיזה כתבה הושארו יותר תגובות ובוצע בו מעורבות של גולשים יש לקחת את הנושא ועליו לשים דגש , לכתוב תוכן מקביל ומשלים לנושא הנ”ל .



קידום אתרים אורגני
number six icon

אתרי מסעדות

ברור לכל שאתרי מסעדות והמסעדות עצמ חוו נפילה משמעותית אשר פגעה בחלקם אנושות .
אלו אשר השכילו לפנות לעולם האון ליין ולספק שירותי משלוחים נהנים מהכנסות ותנועת לקוחות לא רעה בכלל.
ישנם מסעדות שפועלות בקיבולת נמוכה וישנם כאלו שלא פתוחים כלל על כן כאשר ניסינו לזהות מגמה באופן החיפוש מצאנו נתונים מבלבלים מאחר שאנשים חדלו מלחפש מסעדות באזור מסויים על מנת להזמין מקום במסעדה אלא על מנת להזמין משלוח שבמהות החיפושים שונים אחד מהשני אך מבחינת מלל החיפוש הוא זהה.

ועל כן מצאנו את הגרף הבא: 

-אשר מצביע על תנודתיות מובהקת 

אתרי משלוחים כגון Rest  , 10bis וכד’ נהנו מעלייה משמעותית בחיפושים אחר משלוחי אוכל וקנייה בטלפון
אם אתם מקדמים אתרי מסעדות שנאלצים להיות סגורים בשל החג הציגו בגוגל לעסקים (GMB) את העסק שלכן סגור בשל החג ועדכנו את שעות הפעילות אל תסירו את שעות העבודה.

מסעדה
number seven icon

תנודתיות

בתקופה שכזאת בה רשתות החיפוש חוות תנודתיות גבוהה ושינויים יומיומיים אנו כמקדמי אתרים צריכים לשים תמיד את היד על הדופק ולבצע פעולות רבות בקידום האורגני .

1. אנו חייבים לחזק את סמכויות האתר
2. העלאת תכנים .
3. הגדלת כמות הקישורים הנכנסים והיוצאים 
4. חיזוק המותג ברשתות החברתיות.

רק על ידי ביצוע כל הנ”ל אנו נשמור על מיקום האתר אותו אנו מקדמים ונעבור את הסגר בשלום  וכך גם האתר שלנו .

 

קידום אתרים אורגני

לפרטים וטיפים נוספים השאירו פרטים ונחזור אלייכם בהקדם

מאמרים שיכולים לעניין אותך: