OnlineSeo
קידום
אתרים אורגני

למה כדאי לעשות תהליך קידום אתרים אורגני - SEO?

היום, כשאנחנו צריכים משהו לא משנה אם זה בעל מקצוע או מוצר שאנחנו מעוניינים לרכוש אנחנו מחפשים אותו באינטרנט, לרוב בגוגל. אם אין לכם אתר שמקודם במנועי החיפוש אתם לא תמצו את הפוטנציאל האדיר שקיים ברשת ויכול לעזור לכם “להשיג” עוד לקוחות.

אם יש לכם אתר שמעניק שירותים או מוכר מוצרים מומלץ להשקיע בקידום האתר במנועי החיפוש כדי שיופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש ו”ימשוך” לקוחות.

בואו נתחיל לקדם!

איך מתבצע קידום אתרים אורגני – SEO?

בדרך כלל תהליך הקידום מתבצע בשלבים. וכל מקדם אתרים מבצע את התהליך מעט שונה ומוסיף דברים ודרכים משלו לפי הניסיון שלו אבל התהליך אותו דבר אצל כולם.

1 מחקר מילות מפתח

לפני הקמה של אתר צריך לעשות “מחקר מילות מפתח”. מחקר מילות מפתח זה כמה עשרות ולעיתים גם מאות של מילים עיקריות שלפיהן יוחלטו הקטגוריות, הנושאים וכתיבת התוכן באתר.

חשוב לדעת – יכול להיות שהאתר יקודם גם באמצעות מילים שאינן קיימות במחקר שעשינו, המחקר עוזר למקד את הקטגוריות והתוכן באתר.

2 בדיקת המתחרים

אחרי ביצוע “מחקר מילות המפתח” מבצעים בדיקה של המתחרים – איפה הם ממוקמים בתוצאות החיפוש לפי מילות המפתח שבחרנו, איך הם הגיעו לשם – על ידי ניתוח מעמיק של האתר שלהם. ולאחר מכן לעשות טוב יותר. אין דבר כזה שאין יותר מה לעשות באתר – תמיד יש דרך לשפר ולהוסיף תכנים איכותיים באתר.

3 אסטרטגיה של בנית האתר

אחרי שעושים את השלבים 1 ו-2  צריך לתכנן את מבנה האתר וההיררכיה של העמודים באתר. היררכיה טובה עוזרת לגולש לדעת בדיוק איפה הוא באתר ואיך הגיע לשם. גוגל מעריכה חווית גלישה טובה באתר כי מה שאכפת לגוגל ולשאר מנועי החיפוש זה להציג לגולש את האתרים הרלוונטיים והנוחים ביותר לשימוש, בהתאם לשאילתת החיפוש שלו.

4 תוכן איכותי ומקורי

לא מספיק לבצע את השלבים שלמעלה. צריך תוכן מקורי שלא מופיע באתרים אחרים. וכמובן שהתוכן יהיה רלוונטי לאתר ולחיפוש של הגולש. אנו, כמקדמי אתרים, מבצעים בדיקה מקיפה לגבי התוכן שעולה לאתר ומוודאים שהוא לא מופיע באתרים אחרים. ובמידה ואין לכם תוכן מקורי ואיכותי, אנו מספקים לכם שירותי כתיבת תוכן איכותית.

5 אופטימיזציה של האתר

2 סוגים של אופטימיזציה:

1.אופטימיזציית תוכן – עדכון ושיפור התוכן באתר.


2. אופטימיזציית מבנה – סידור של האתר בכדי שיהיה
    נוח וקל לשימוש.

בניגוד לשאר השלבים, אופטימיזציה של אתר ועמודים לא מסתיימת לעולם – אין סוף לאפשרויות האופטימיזציה שאפשר לבצע באתר כדי שיהיה מהיר, נוח וטוב יותר.

6 קישורים חיצוניים - Backlinks

מה זה בכלל קישורים חיצוניים? אז זה בעצם “המלצה” של אתרים אחרים על האתר שלכם. בעולם האמיתי כשאנחנו צריכים בעל מקצוע או רוצים לקנות משהו אנחנו תמיד נבחר באלה שיש עליהם המלצות, ועדיף כמה שיותר המלצות. אז קישורים חיצוניים זו הדרך של מנועי החיפוש לקבל המלצות על האתר שלנו. קשה ואף כמעט בלתי אפשרי לקדם אתר בלי קישורים חיצוניים. מאוד חשוב שהאתרים המצביעים יהיו אתרים “ברי-סמכא” מבחינת גוגל ובעלי נושא וקהל יעד משותפים.

אנחנו כמקדמים דואגים לקישורים חיצוניים שיצביעו על האתר שלכם.

השארת פרטים

שאלות נפוצות

זו שאלה שכולם שואלים והתשובה עליה היא: תלוי באתר. הקידום יכול להמשך שנה, שנתיים ואפילו יותר (או פחות) – הכל תלוי בתחום האתר ובתחרות ברשת באותו התחום. תחרות רבה תגרום לתהליך ארוך יותר.

מה התקציב של הלקוח – בסופו של דבר הכל מסתכם בכסף, ככל שמשקיעים יותר בSEO ככה המקדם אתרים שלכם ישקיע בעוד תוכן ועוד קישורים ועוד שיפורים באתר שיעזרו בקידומו. חשוב לציין שגם אם התקציב שלכם נמוך יחסית המקדם יעניק לכם תוכן וקישורים ושיפורים באתר אבל בהתאם לתקציב.

ההיסטוריה של האתר – אם נעשה באתר שלכם SEO מלפני כן אז יהיה יותר קל למקדם הבא שלכם לשפר ולקדם אותו.

לסיום, קידום אורגני אינו מסתיים אחרי כמה חודשים או שנים אלא נמשך כל הזמן. אם תפסיקו את הקידום האתר יצנח לאט לאט בתוצאות החיפוש.

גם בשאלה הזו התשובה היא לא אותו דבר לכולם ותלוי באתר. אתרים קטנים עד בינוניים עולה בין 1500 – 3000 ₪ בחודש. אתרים גדולים עם מאות ואלפי עמודים יכולים להגיע ל10,000 ₪ ויותר. הכל תלוי בלקוח, באתר ובדרישות של הלקוח.

 

אלו שני דברים שונים שמשרתים תפקידים שונים.

קידום אורגני הוא תהליך לאורך זמן שמטרתו לקדם את האתר בכללותו ואת השירותים המוצעים בו. בנוסף, SEO עוזר ליצור “מותג” לאתר ולעסק של האתר.

קידום מומן הוא תהליך לזמן קצר יחסית שהמטרה שלו היא לקדם מוצר או מתן שירותים באופן מידי ללא קשר לקידום האורגני של האתר. בדרך כלל מבצעים קידום ממומן כשיש מבצעים ו\או מוצרים חדשים באתר.

פרמטרים עיקריים לקידום אתרים

חשוב לבצע אופטימיזציה בקוד של האתר באופן כללי וגם אופטימיזציה של דפים באופן ייחודי – גוגל מעדיפה אתרים ודפים “קלילים” שנטענים מהר.

התוכן בדפים צריך להיות תוכן איכותי ורלוונטי לאתר ולדף. בנוסף כדאי שהתוכן לא יהיה “רזה” – שכמות הקוד והתוכן יהיו שוות. אם יש הרבה שורות קוד וקצת תוכן, גוגל תעדיף לדלג על הדף.

מבנה נכון של האתר עוזר לקידום. בניה נכונה של האתר עוזרת לגוגל לסרוק את האתר בקלות יותר. ובנוסף, מבנה נכון עוזר לכוון את הגולש לדפים שהוא מחפש.

מילות המפתח שנבחרו ב”מחקר מילות המפתח” חייבות להיות הבסיס של הכותרות, הנושאים והתוכן באתר.

חשוב שיהיה באתר תוכן איכותי שייתן לגולש את המידע שהוא מחפש. התוכן לא חייב להיות ארוך אלא רלוונטי.

וותק הדומיין הוא חלק קטן בקידום האתר, אך לרוב לא מהווה חשיבות מבחינת גוגל.

חשוב שהאתר יהיה ידידותי לגלישה – גלישה נוחה, ניווט מהיר ונוח בין דפים. מומלץ שהכפתורים באתר לא יהיו קרובים מידי אחד לשני. חלק חשוב מחוויית המשתמש צריך להנגיש את האתר לגולשים בעלי קשיים ו\או מוגבלויות שונות.

כחלק מאופטימיזציית קוד וחווית משתמש, טעינה מהירה של האתר חשובה מאוד לקידום האתר.

התוכן צריך להיות ממוקד לשאלת הגולש. לפעמים מרגישים צורך ל”היסחף” ולתת הרבה תוכן ומידע אבל, לא תמיד זה מה שהגולש מחפש.

Backlinks – קישורים מצביעים הכרחיים לקידום אתרים בגוגל. גוגל מתייחסת לקישורים החיצוניים כהמלצות על האתר.

בעדכונים של גוגל בשנים האחרונות ניתן דגש לאתרים שאינם מאובטחים. אתרים בעלי אבטחה – https “זוכים” לעדיפות על פני אתרים עם http מבחינת גוגל.

אתר שמכיל ו\או מפיץ ספאם “יענש” על ידי גוגל וירד בתוצאות החיפוש או אפילו יחסם בתוצאות החיפוש של גוגל.

הפניות 301 רבות באתר פוגעות בקידום מהסיבה הפשוטה – גוגל עוברת על האתר וסורקת אותו, הפניות בעצם “אומרות” לגוגל, הדף הזה עבר לכתובת הבאה, וכן הלאה. בשלב מסוים גוגל תפסיק לעבור על ההפניות ותספיק לסרוק את הדפים בעלי ההפניות.

אחסון של האתר בשרת מהיר ו”לוקאלי” מסייע בזמני הטעינה והעלייה של האתר – טעינה מהירה מסייעת בקידום.

חשוב להשתמש בתמונות קלות שלא מכבידות על הטעינה של האתר.

לא מומלץ שיהיה תוכן משוכפל באתר.

אם אין ברירה ויש צורך בתוכן משוכפל לדוגמה באתרי חנות עם מוצרים בעלי תיאור דומה פרט לצבע או מידה חשוב שיהיה “תג קנוניקל” לדף עם התוכן העיקרי. קראו עוד על “תג קנוניקל”.