איך לעשות גיבוי ושחזור של האתר?

קיימות כמה דרכים לבצע גיבויים ושחזורים לאתר שלכם בוורדפרס (WORDPRESS), הנפוצות ביותר הן: באמצעות מערכת הניהול של חברת האחסון (בדרך כלל המערכת הינה CPNAL), דרך לוח הבקרה של וורדפרס או בדרך הפשוטה ביותר – שימוש בתוסף ייעודי לביצוע גיבוי\שחזור. כהרגלנו, אנחנו נראה לכם איך לעשות את זה בדרך הפשוטה והקלה ביותר – שימוש בתוסף ״All-in-One WP Migration״.

למה צריך שיהיה גיבוי לאתר?

אנחנו מאמינים שאתם יודעים למה צריך שיהיה גיבוי לאתר שלכם אבל לכל מקרה אנו נסביר.

כמו כל דבר בחיים, משהו יכול להשתבש בדרך ולא תמיד יש את האפשרות להחזיר את הגלגל לאחור ולתקן את הבעיה. למזלנו כשמדובר באתר אינטרנט “כל עוד הנר דולק אפשר לתקן” (הנר הוא הגיבוי כמובן) אז כל עוד יש לכם גיבוי של האתר אתם יכולים להיות רגועים.

אז טוב להחזיק בגיבויים של האתר שלכם (בנוסף לגיבויים שעושה חברת האחסון שלכם) לכל מקרה שמשהו ישתבש באתר ולא תוכלו לתקן אותו. תמיד אפשר לפנות לחברת האחסון שלכם שיעלו את הגיבוי שקיים אצלם, אבל לפעמים זה פשוט לוקח יותר מידי זמן. במצב כזה הגיבוי שעשיתם הוא החבר הכי טוב שלכם.

בואו נתחיל בגיבוי

  1. נוריד את התוסף All-in-One WP Migration
  2. נתקין את התוסף על האתר שלנו.
  3. ניגש ל-“לוח הבקרה” של וורדפרס.
  4. ניגש ללשונית התוסף all in one > export.
  5. אנחנו נבחר בגיבוי מסוג file (קובץ).
  1. נוריד את הגיבוי למחשב ונשמור במקום שנזכור אותו (אנחנו ממליצים לשמור את הגיבוי גם ב one drive).

ביצוע שחזור של האתר

בכדי לבצע שחזור של האתר על ידי התוסף אנו נצטרך להוריד “הרחבה” של התוסף שדרך ההרחבה נעלה את השחזור.

  1. נכנס ללשונית התוסף all in one > import.
  2. נלחץ על הלחצן GET UNLIMITED.
  1. נעבור לאתר של התוסף ונבחר בחבילה שאנחנו צריכים – החבילה הבסיסית מתאימה לאתרים עד MB
  2. נוריד את החבילה של התוסף שאנו צריכים ונעלה התוסף לאתר דרך “העלאת תוסף”.
  3. לאחר ההעלאה של התוסף נחזור ללשונית התוסף > import > file
  4. נבחר את קובץ הגיבוי שיצרנו קודם לכן ונעלה אותו לאתר.

לאחר הבחירה של הקובץ גיבוי שיצרנו אתם תראו את המסך הבא. המתינו לסיום הטעינה של הגיבוי שלכם. (במקרה ההעלאה נתקעת, המתינו עוד קצת, במקרה ולא הגיבוי לא עולה, הפסיקו את ההעלאה ונסו שוב).

אז זהו, סיימנו לגבות וגם לשחזר את האתר. אנו ממליצים לכם לגבות את האתר שלכם לפני כל שינוי שאתם עושים – עדכון גרסה, תוספים או התבנית. וגם אחרי כל שינוי באתר חשוב לבצע גיבוי עדכני שכולל את השינויים שעשיתם, לפעמים מה שקורה שזהו יום אחד החלטתם שאתם עושים למשל טייטל דסקריפשן ל20 פוסטים, השקעתם מחשבה, פתאום חשכו עינכם קרה איזה משהו והאתר קרס, אתם מנסים לנקות קאש ולא הולך, אז הדבר הראשון שעושים זה מחזירים את הגיבוי לפני שעה 🙁 

בקיצור, תדאגו באמת לגבות את האתר, שיהיה בהצלחה!

אודות המחבר
יוסי יאיר
יוסי יאיר

מנכ״ל ומייסד חברת יוסיז - קידום אתרים, איש SEO בלב ובנפש - נהנה מכל רגע! ליוויתי עשרות או מאות בעלי עסקים בקידום האתר בגוגל בהצלחה, יש הרבה יתרונות לקידום אתרים ואנשים לא מודעים לכח ולטראפיק המטורף שאפשר להפיק וזה מה שבונה את הברנד האמיתי.

לפייסבוק | ללינקדאין | לאינסטגרם