קידום אתרים לרופאים

מה עושים כשהשוק הרפואי עם תחרות קשה? איך משיגים לידים למרפאה שלנו? קידום אתרים זה האידיאל להשגת לידים לטווח ארוך.
יש כל כך הרבה תחומים שאפשר להתברג עליהם, לדוגמא, אחד הלקוחות שלנו הוא רופא שיניים שהביטויים החשובים לו הם: דלקת חניכיים, שיקום, טיפולי שורש, ריח רע מהפה, השתלת עצם, רופא שיניים, מרפאת שיניים, ועוד ועוד.
הקטע שבטח אתם חושבים שהביטויים שציינתי פה מופיעים האתרים הכי גדולים ועצומים, אז איך אנחנו נתברג? את זה תגלו במאמר הבא.

קידום אתרים לרופאים – בואו נחזור להתחלה

למה בעצם רופא צריך לקדם את האתר שלו יותר מכל בעל מקצוע אחר? מכיוון שהרבה מהלקוחות הפוטנציאליים מחפשים רופאים באינטרנט ורוצים לקרוא מידע עליהם, ובשביל שנוכל להתברג במקומות הראשונים בביטויים שקשורים לרפואה צריך שהאתר ישדר אמינות, מומחיות, סמכותיות וניסיון ללא פשרות.

מנורה צהובה - הידעת?

הידעת?

90% מהאוכלוסיה, מחפשים מידע מקצועי על התחום הרפואי שהם צריכים לפני שהם פונים לרופא, המלצה חמה ממנו – הרבה תוכן ותוכן טוב!

אז איך מתברגים גבוה עם כל השוק המטורף הזה?

יש 2 סוגי ביטויים שאנחנו יכולים להתברג עליהם:
ביטויים גנרים – ביטוי גנרי הוא ביטוי שהוא יותר כללי ולא מדבר על משהו ספציפי, למשל כמו שאמרנו הלבנת שיניים.

ביטויי זנב ארוך – ביטוי שהוא יותר ספציפי (עם פחות חיפושים אך יותר רלוונטי ויותר קל להתברג על הביטויים האלו) כמו למשל הלבנת שיניים לשיניים צהובות.

נו.. לא הסברת! אז איך מקבלים דירוגים גבוהים באתרי רופאים?

גוגל לא ממהר לדאג אתרי רופאים, מהסיבה הפשוטה שהוא חושש שכל אדם יתחיל להפיץ תכנים רפואיים באינטרנט, אבל ברגע שאנחנו נותנים לו את כל מה שהוא צריך כדי לסמוך עלינו, אז נוכל להיות מדורגים.

יש דבר שנקרא בעולם ה-SEO:
E-E-A-T – שזה אומר Experience, Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness או בעברית – ניסיון, מומחיות, סמכותיות ואמינות.

זה דבר שחשוב גם בעיני הגולש וגם בעיני גוגל.

  • ניסיון – להראות המלצות ומכתבי תודה מלקוחות, סירטונים למינהם של אנשים מחייכים עם שיניים לבנות ומספרים כמה המרפאה היא טובה.
  • מומחיות – הכי פשוט, כל קליינט שמגיע לצלם לו את השיניים לפני ואחרי ולהראות באתר גלריית חיוכים עם שינויים דרמטיים.
  • סמכותיות ואמינות – להציג באתר כל מיני תעודות שיש, בעמוד הבית לעשות איזה סקשן אודות, ואם יש תארים כלשהם כמובן להציג אותם באופן נכון באתר, עמוד צוות המשרד יכול להיות מאוד חיובי ולא רק צוות המשרד אלא אם יש כמה רופאים, שלכל אחד יהיה עמוד פרטי עם סיפור קצר על הרופא והתעודות והידע שהוא רכש במשך השנים.

לא עדיף קידום ממומן מאשר אורגני? 

אין שום בעיה בקידום ממומן זה מעולה! אך יש פרמטר אחד שצריך להבין לפני:
מה המטרה שלנו?
– להשיג כמה שיותר לקוחות רלוונטים לקליניקה שלנו. (בכללי כדאי שתיכנסו למאמר שכתבנו על – ״מה עדיף קידום ממומן או אורגני״, אבל רק אחרי שקראתם את כל המאמר הזה!)

קידום ממומן:

אתן לכם דוגמה – אם למשל אנחנו רוצים שיהיה לנו 200 קליקים לאתר בחודש, ועלות הקליק היא 10 ש״ח.
זה אומר שאנחנו נצטרך לשלם 2000 ש״ח בשביל 200 קליקים, אם אנחנו נרצה לעלות ל300 קליקים ביום אנחנו נצטרך לשל 3000₪ בחודש.

קידום אורגני:

פה זה עובד אחרת. אין תקרת זכוכית!

אתם משלמים מחיר קבוע למקדם או המקדמת שלכם, וכביכול חודש אפריל יכול להסתיים עם 200 קליקים וחודש מאי עם 500 קליקים, הכל תלוי לפי איכות המקדם אתרים שלכם, החבילה שבחרתם, והשיתוף פעולה שלכם.

אבל אין ספק שאתר של רופא צריך להיות מותג, ועם קידום ממומן לצערי אי אפשר לעשות את זה, קודם כל צריך להתחיל עם קידום אורגני, להיות נוכח בתוצאות חיפוש בגוגל ישראל ורק לאחר מכן אפשר גם לשלב עם ממומן.
הכל נתון לבחירתכם.

איך הופכים להיות האתר הכי גבוה בתוצאות חיפוש?

קודם כל צריך לראות שיש את כל מה שציינתי למעלה מבחינת ה E-E-A-T.
אפשט לכם את זה – אם יש תעודות כדאי להוסיף גם בדף הבית, גם בדף אודות ואפילו להגדיל ראש, לשים את זה בסינגל פייג׳ כסליידר מתחת לאודות המרפאה.
אם יש צוות המשרד, אותו דבר להכניס בדף הבית ובדף אודות.
להכניס כמה שיותר המלצות מכל מקום, גם אם זה סקרין שוטים מהווצאפ, אם זה המלצות מהפייסבוק, אם זה מכתבים ששלחו לכם ביונת דואר. ה-כ-ל!

יש משהו נחמד אצלנו בחברה שנקרא – חוק ה3 בקידום אתרי רופאים:

מה זה חוק ה3 בקידום אתרי רופאים?

אופטימיזציה טובה – קודם כל לדאוג לעבור על כל המאמרים ולראות שהם לפי תורת ה-SEO, שיש להכל טייטל דסקריפשן, תגיות alt לתמונות, קישורים פנימיים ועוד ועוד.

תוכן איכותי – תוכן שלא רק ימלא את האתר בתוכן אלא שהוא יהיה כמו שיותר רלוונטי לגולש, צריך להסתכל מהצד של הלקוח ולראות אם זה מעניין אותו, דוגרי? הכי טוב לתת לאחד מהמשפחה או החברים להסתכל על מאמר ושיתן לכם פידבקים, אם אתם רואים שכמה אנשים לא נמשכים לתוכן סימן שאתם צריכים להחליף כותב/ת תוכן, כי משהו שם לא עובד.

קישורים מאתרים סמכותיים – כדאי לדאוג שהקישורים שעולים, הם מאתרים אמינים, עם תנועה לאתר, אתרים שקשורים לנישה, לא חייב משהו ספציפי (ספציפי הכי טוב אבל לא תמיד יש) אפשר משהו בכלל מתחום הבריאות, אתרי חדשות סמכותיים וכו׳.
האנקור קישורים אמור להיות מגוון וייחודי, לא רק ד״ר יוסיז וד״ר יוסיז, לגוון גם אנקורי ברנד וגם אנקורי URL, לתקוף מכל הכיוונים.

סיפור אמיתי מאתר של רופא שקידמנו

רופא בתחילת דרכו (ההוא שהבאנו דוגמה שלו בפסקת פתיחה של המאמר) הוא רצה להתברג על כל הביטויים:
דלקת חניכיים, שיקום, טיפולי שורש, ריח רע מהפה, השתלת עצם, רופא שיניים, מרפאת שיניים, ועוד כל מיני ביטויים איכותיים עם נפח חיפושים גבוה.

הוא הגיע אלינו ללא טראפיק (תנועה אורגנית) בכלל!
הבאנו אותו למצב שהוא בדף ראשון על כל הביטויים הללו, והוא תפס עוד הרבה ביטויים שהוא בכלל לא חשב עליהם.
ואיך עשינו את זה אתם שואלים? עבודה קשה, עם כל מה שציינו למעלה והכי הכי חשוב – חוק ה3!

שאלנו את הלקוח אם אפשר לחשוף את שמו והוא העדיף שלא, אז חשבתי על אלטרנטיבה אחרת, שאלתי אותו אם אפשר לפחות לשתף את הגרף שלו ללא השם והוא הסכים.


אז כך נראה הגרף שלו מהשנה האחרונה:

קידום אתרי רופאים - יוסיז קידום אתרים - תמונת גרף של רופא שמקבל הרבה תנועה לאתר

לסיכום:
קידום אתרים של רופאים הוא סופר רלוונטי בתחום הזה, כתוב שאין האדם מעיד על עצמו אבל חייב להעיד שהחברה שלנו מצטיינת בקידום אתרי רופאים, אז אם אתם רופאים איכותיים שמחפשים קידום איכותי, אל תהססו לפנות אלינו, וגם אם לא תמיד נשמח לתת טיפ או 2 בטלפון, שיהיה בהצלחה רבה!

קידום אתרי רופאים - קאנבה

כדי לעשות קידום לוקאלי (קידום לפי מיקום/יישוב) לאתרים של רופאים יש להתמקד במתן שירות הרפואה באותו אזור עם חיזוק מהמלצות, סיפורי לקוחות באותו אזור, מפה של המקום ועוד.

חשוב לספר על הניסיון והידע של הרופא כולל הסמכות, תעודות ותארי הרופא, כמו כן לשלב מידע אודות צוות המרפאה, מהם השירותים שהקלינקה מציעה וכד'.

בגדול כן, אבל הדבר ידרוש הרבה מחקר ניסיון וידע בתחום עקב היותו תחום רגיש שגוגל לא ממהר לתת דירוגים גבוהים בתחום לכל אתר, מומלץ לתת את התפקיד למומחה SEO בעל ידע וניסיון בקידום אתרי רופאים.

על קצה המזלג: מחקר מילות מפתח, הטמעת תוכן אמין, אנושי ואיכותי, אופטימיזציה מקיפה לכל האתר, שיפור חווית משתמש, בניית פרופיל קישורים חזק, הוספת אלמנטים וסקשנים לשיפור הצגת האמינות, המקצועיות, הניסיון והמומחיות בעיני גוגל והגולש.

אודות המחבר
יוסי יאיר
יוסי יאיר

מנכ״ל ומייסד חברת יוסיז - קידום אתרים, איש SEO בלב ובנפש - נהנה מכל רגע! ליוויתי עשרות או מאות בעלי עסקים בקידום האתר בגוגל בהצלחה, יש הרבה יתרונות לקידום אתרים ואנשים לא מודעים לכח ולטראפיק המטורף שאפשר להפיק וזה מה שבונה את הברנד האמיתי.