איך לעשות מחקר מילות מפתח?

מחקר מילות מפתח זה בין הדברים הראשונים שצריכים לעשות כשבונים אתר אינטרנט. המחקר הינו צעד חשוב בבחירת התוכן שמכניסים לאתר וגם באופן שבו כותבים את התוכן. אז במאמר הזה אנו נסביר מה זה בכלל מחקר מילות מפתח, למה צריך לבצע מחקר מילות מפתח, איך עושים מחקר מילות מפתח וכמובן שניתן לכם כלים שבאמצעותם עושים מחקר מילות מפתח.

מה זה מחקר מילות מפתח?

“מחקר מילות מפתח” נשמע משהו מלחיץ וקשה, אל תדאגו זה לא כזה מסובך ואנחנו נסביר איך לעשות את זה. אבל בעקרון, מחקר מילות מפתח זה רשימה של עשרות ואפילו מאות מילים שבוחרים בקפידה שאותם משתילים בתוכן באתר, אבל איך מייצרים את הרשימה? איך יודעים אילו מילים לבחור? אנו נסביר בהמשך.

את המחקר מילות מפתח עושים אחרי שמבצעים אפיון של האתר וטרם תחילת בנייתו.

במחקר בודקים אילו מילים יופיעו באתר, באיזה אופן, באיזה מיקום וכד’.

מחקר מילות מפתח טוב יכיל:

  • לא הרבה מילים אבל גם לא ממש קצת מילים – הכל תלוי בגודל האתר.
  • אך ורק מילים שרלוונטיות לאתר.
  • את התחרות על כל מילה שנבחרה במחקר – באמצעות intitle:”” בשורת החיפוש בגוגל.
  • את נפח החיפושים של כל מילה במחקר.

בסיום מחקר מילות מפתח מכניסים את כל הנתונים לטבלת אקסל פשוטה שבה מבצעים סינון אחרון למילות המפתח אחרי שאנו רואים את כל הנתונים מול העיניים.

למה חשוב לעשות מחקר מילות מפתח?

מחקר מילות מפתח זה הבסיס של כל אתר טוב. זהו צעד חשוב בבניית אתר מצוין למרות שהוא אינו קשור בבנייה באופן ישיר.

מקדם אתרים מקצועי לא מתחיל לעבוד על אתר לפני שהוא קיבל או הכין מחקר מילות מפתח.

כמו שאמרנו, המילים שבמחקר הן המילים שיהוו את הבסיס של התוכן באתר לכן המחקר הוא חשוב ביותר.

יכול להיות אתר גדול עם תוכן נהדר אבל אם התוכן אינו רשום בצורה הנכונה “ההשפעה” שלו תפחת.

איך לעשות מחקר מילות מפתח יוסיז קידום אתרים

איך בוחרים את המילים הנכונות והרלוונטיות ביותר לאתר שלכם?

לאחר שהכנתם רשימה של מילות מפתח, זה הזמן להזין את כל הנתונים – נפח חיפושים, תחרות (intitle), מיקום האתר שלכם בכל מילה (אם זה אתר חדש אז הנתון לא רלוונטי).

לאחר מכן אנו ממליצים להכין 2 עמודות: “רלוונטיות” – כמה המילה רלוונטית לאתר שלכם. “עדיפות” – בעמודה זו לוקחים בחשבון את התחרות, נפח החיפושים ומיקום האתר, ברגע שלקחתם בחשבון את כל הנתונים אתם יכולים לתת עדיפות לכל מילה.

הגיוני לחשוב שעדיף לבחור במילים הרלוונטיות ביותר עם הנפח חיפושים הגדול ביותר, אבל לא תמיד זה נכון. מילים בעלות נפח חיפושים גדול לעיתים גם מצביע על תחרות גבוהה, תחרות גבוהה מקשה על קידום האתר במונח הספציפי הזה, וכאן זה עניין של רלוונטיות וגם של התקציב שלכם. אם אין ברירה והמונח הזה חייב להיות ביטוי מפתח באתר אז כדאי לשקול להשתמש בביטוי זנב ארוך של המונח.

מה זה ביטוי זנב ארוך?

כיום, צורת החיפוש בגוגל שונה מהצורה שבה חיפשו לפני כמה שנים.

היום אנו מחפשים שאלות בגוגל ולאו דווקא חיפושים גנריים, לדוגמה: כמה עולה לשכפל מפתח? במקום: שכפול מפתח מחיר.

לכן במחקר מילות המפתח כדאי להוסיף ביטויי זנב ארוך.

יש כמה דרכים למצוא ביטויי זנב ארוך, לדעתנו הדרך הקלה ביותר היא להיכנס לגוגל ולכתוב את הביטוי המרכזי שלכם כמו מנעולן.
לדוגמא:
חיפוש ביטויי זנב ארוך

ואז גוגל יביא לכם את ביטויי זנב ארוך הפופולריים, אפשר לחזור על הניסוי בכמה ביטויים שאתם מחפשים לדרג את האתר וכך יהיו לכם ביטויים רלוונטיים ופופולריים.
לדוגמא:
חיפוש ביטויי זנב ארוך בגוגל

לדוגמה: רשמנו בגוגל את המונח “מנעולן רכב” וגוגל מציע לנו כמה וכמה אפשרויות למונח.

*חשוב לנו להבהיר:

גם אחרי שעשיתם מחקר מילות מפתח מקיף ומדויק, האתר שלכם יופיע בחיפושים בגוגל גם במילות מפתח שאינן מופיעות במחקר.

איך? ככה גוגל עובד – ברגע שהאתר שלכם בנוי בצורה טובה והוא גודל באופן מתמיד, התוכן שבו כתוב בצורה נכונה והוא מביא ערך מוסף לגולשים הוא צובר שם בגוגל, וכך הגולשים ימצאו אותו גם כשהם יחפשו מונח שאינו בהכרח מופיע באתר שלכם.

דבר נוסף, אם פניתם למקדם אתרים שיבצע עבורכם את המחקר, קחו בחשבון: התקציב הינו חלק חשוב במחקר מילות המפתח – כאשר הטבלה מוכנה ובה המונחים הרצויים צריך לתת העדפה למונחים שיותר חשובים לכם שאותם תרצו לדחוף ביותר מאמרים ופוסטים.

כלים לביצוע מחקר מילות מפתח:

כלי מתכנן מילות המפתח של גוגל.

זהו כלי שגוגל נותנת לנו בחינם* והוא נמצא בתוך “גוגל אדס”.

מרבית המקדמים פונים קודם כל לכלי הזה כדי לקבל פרספקטיבה על התחרות, נפח החיפושים וגם רעיונות למילות מפתח חדשות.

דרך הכלי הנ”ל ניתן לבצע כמה דברים חשובים:

  • גילוי של מונחים חדשים על ידי הקלדה של מונח דומה.
  • נפח חיפושים לכל מילה.

*הכלי בחינם לכולם אבל כדי לקבל נתונים מדויקים על נפחי החיפושים צריך שיהיה קמפיין ממומן פעיל.

SEMrush.

סמראש הוא אחד הכלים הטובים והשימושיים שקיימים כיום בשוק. בהתאם לכך הוא אינו חינמי

Keyword magic tool

הוא כלי בתוך סמראש שמאפשר לבצע מחקר מילות מפתח בצורה מדויקת על ידי הזנה של מילים שכבר מצאנו במחקר וסמראש יציג אפשרויות שונות לביטויים שהזנו.

Organic research

מאפשר לחפש מילות מפתח רלוונטיות על ידי הזנת הדומיין של המתחרים שלכם. סמראש יציג לכם את המילים המובילות שמקודמות אורגנית באתר המתחרה.

Keyword gap

מאפשר לכם להשוות בין אתרים שונים ולבדוק איזה אתר מדורג במונח מסוים ואיזה לא. הכלי הזה שימושי כי הוא מאפשר לדעת איזה מתחרה מופיע במונח שאנחנו רוצים להשתמש בו ואיזה מתחרה אינו מופיע.

ל- SEMrush יש גם גרסה חינמית שנותנת מענה חלקי לצרכים שצריך בכדי לעשות מחקר מילות מפתח טוב ומעמיק.

Ahref

גם Ahref הוא כלי שימושי שבו רוב מקדמי האתרים משתמשים והוא אחד המתחרים הרציניים של SEMrush וגם הוא בתשלום. Ahref מציג יכולות דומות לסמראש ולכן אין ממש צורך להציג אותו.

Ahref נותנים תקופת ניסיון בתשלום סימלי של 7$ לשימוש של 7 ימים.

ubersuggest

זהו כלי חינמי בחלקו (לכמות ביטויים מסוימת) שמאפשר לדעת את נפח החיפושים למילות המפתח, מוצא מילות מפתח באותו נושא ואפילו נותן את האתרים המובילים בכל מילה.

*הנתונים אינם מדויקים באופן מוחלט אלא באופן משוער.

google search console.

ביצוע מחקר מילות מפתח עם גוגל סרצ’ קונסול זה רק לאתר קיים ומאונדקס בגוגל.

אנו הוספנו אותו לרשימה כי אפשר לגלות דרכו עולם ומלואו!

אז אם יש לכם שכבר מאונדקס בגוגל כדאי לכם לבדוק בסרצ’ קונסול.

הדרך לעשות את זה:

  • ניגשים לעמודה “ביצועים” ומסמנים את הנתונים שאנו רוצים – כמות חיפושים, קליקים, CTR, מיקום ממוצע.
  • מרחיבים ל100 – 500 שורות (תלוי בגודל האתר).
  • לאחר מכן מורידים את הנתונים לטבלת אקסל.

הנתונים בסרצ’ קונסול מאפשר לדעת באילו מונחי חיפוש הופיע האתר שלנו, מה המיקום הממוצע של כל מונח וכד’.

כל המידע הזה נותן את האפשרות לבחון איזה נושא מצריך “חיזוק”, באיזה נושא כדאי להכין מאמרים ודפים נוספים.

screaming frog.

לאלו מכם שלא מכירים את “הצפרדע” – זהו כלי מאוד שימושי (ובחינם) שמורידים למחשב. הצפרדע מאפשרת לכם לראות את כל הנתונים על האתר שלכם:

  • כותרת H1 ו- H2
  • לינקים פנימיים.
  • תמונות ללא ALT
  • לינקים שבורים.
  • לינקים חיצוניים (BACKLINKS)
  • Mata keywords + Mata description.
  • ועוד ועוד.

אז איך אפשר לעשות מחקר מילות מפתח עם הצפרדע?

  • מכניסים את הדומיין של המתחרה העיקרי שלנו ולוחצים “נתח”.
  • פונים לעמודה שמראה את הכותרת H1 .
  • מורידים את הנתונים לטבלת אקסל.
  • וזהו, יש לכם רשימה ארוכה של ביטויים + ביטויי זנב ארוך.
  • את הרשימה אתם יכולים לשנות, לערוך ולהתאים לאתר שלכם (לא להעתיק כמובן).

 

Rank Tracker

“ראנק טראקר” כמו סקרימינג פרוג, היא תוכנה שמורידים ומתקינים על המחשב אבל בניגוד לצפרדע הוא לא בחינם, לפחות לא בגרסה המלאה שלו.

בראנק טראקר יש את האפשרות להשתמש בגרסה החינמית אבל אין אפשרות להוריד את הנתונים שהתקבלו לטבלת אקסל.

Rank Tracker מאפשר לכם:

  • לגלות מילות מפתח חדשות הדומות למילים שהזנתם או בהתאם לדומיין שהכנסתם לתוכנה.
  • גילוי של נפח החיפושים לכל מילה.
  • מיקום האתר לפי כל מונח חיפוש (לא רלוונטי אם האתר חדש).
  • הורדה של הנתונים לטבלה מסודרת.

בעצם, אפשר לבצע מחקר מילות מפתח שלם רק באמצעות ה- Rank Tracker ובהתאם לכך המחיר שלו לא זול.

KolYom – כל-יום

כל-יום הוא גם כלי בתשלום, מאפשר תקופת ניסיון של 7 ימים בחינם. הכלי מאפשר לכם:

  • בדיקת מיקום האתר לפי מונחי חיפוש.
  • נפח חיפושים לכל מילה.
  • מעכב על שינויי מיקומים של האתר.

בנוסף, הכלי מאפשר להקים “פרויקטים” לכל אתר שאתם עובדים עליו בנפרד. המחיר של הכלי לא זול, החל מ288 ₪ בחודש.

אל תחשבו ששכחנו, תוספת נחמדה במיוחד בשבילכם: אפליקציה לבדיקת מיקומים מדויקים בגוגל.

לאפליקציה קוראים: SERPmojo. האפליקציה מאפשרת לכם להזין את המילים שבהן תרצו לבדוק את מיקומי האתר שלכם. האפליקציה מראה לכם את המיקום המדויק של האתר שלכם בכל יום!

לאפליקציה יש גרסה חינמית שמאפשרת לכם לבדוק את מיקומי האתר כל עוד האפליקציה פתוחה (ברגע שתסגרו אותה הבדיקה תפסיק).

בגרסה המלאה של האפליקציה (שעולה בסך הכל 17.90 ₪ בשנה) ניתן לבדוק מיקום גם כשהאפליקציה סגורה. האפליקציה מבצעת בדיקת מיקום כל 24 שעות בשעה שתבחרו.

וגם, בגרסה המלאה ניתן לקבל נתונים על ביצועי האתר שלכם.

את הנתונים שהתקבלו גם בגרסה החינמית וגם בגרסה המלאה ניתן להוריד לטבלת אקסל.

אנו ממליצים בחום על השימוש בSERPmojo, אפליקציה קלה, פשוטה אך מאוד שימושית.

*האפליקציה למשתמשי אנדרואיד בלבד (מקווים שבקרוב היא תהיה זמינה גם למשתמשי אפל).

אז סיימנו, מקווים שעזרנו לכם בביצוע מחקר מילות מפתח שלכם. אם אתם לא רוצים להתעסק בזה, תנו למקצוענים לעשות את זה בשבילכם.

 

אודות המחבר
יוסי יאיר
יוסי יאיר

מנכ״ל ומייסד חברת יוסיז - קידום אתרים, איש SEO בלב ובנפש - נהנה מכל רגע! ליוויתי עשרות או מאות בעלי עסקים בקידום האתר בגוגל בהצלחה, קידום אתרים זה הדור הבא לדעתי, אנשים לא מודעים לזה אך זה מה שבונה את הברנד האמיתי.

לפייסבוק | ללינקדאין | לאינסטגרם