האם כדאי לעבוד בתור מקדם אתרים – SEO?

לעבוד בתור מקדם אתרים יכול להיות מאוד מעניין, זה משלב גם עבודה מול לקוחות, וגם עבודה מרתקת

האם צריך ניסיון כדי לעבוד בקידום אתרים?

כעיקרון רוב חברות ה-SEO מחפשות דווקא עובדים ללא ניסיון, למה? כדי שיוכלו להכשיר אותם ויהיו מקצוענים בתחום.

ללמוד קידום אתרים בגוגל זה פשוט כיף, זה תחום מרתק, איך פעם אחד ממקצועני ה-SEO בארץ אמר לי? – אני 20 שנה בתחום וכל יום אני לומד משהו חדש.

תחשבו שזה לא רק עבודה שאתם תלמדו בה הרבה, ותדעו איך להתנהל מול לקוחות, מה שאני הכי אוהב בתחום הזה שיש שם הישגים ויעדים.

תחשבו על זה, בין אם אתם מנהלי פרוייקטים בחברה, או שתהיו עצמאים עם לקוחות משלכם, לקוח בא אליכם לא מקודם, ולאו דווקא מאמין בזה בלב שלם.

הגיעו אלי הרבה לקוחות שאמרו טוב נו, שיכנעת בוא ננסה, ומחודש לחודש אני מראה לו תוצאות שהאתר מתקדם, ולאחר תקופה הוא התחיל לקבל לידים, עד שהוא הגיע למצב שהוא הפסיק עם הקידום ממומן והשקענו אך ורק באורגני.

אין דבר יותר כיף מזה, לקום בבוקר ולראות ביטוי שאתה והלקוח רוצים מאוד לקדם, פתאום עולה ממקום 57 למקום 38, כמה שבועות אחרי למקום 20, ואז אתם קם בבוקר והביטוי בדף ראשון!! אין דבר יותר כיף מזה ומאמין שכל קהילת המקדמים בארץ יעידו על כך.

איך נראה יום עבודה בתור מקדם אתרים?

מגיעים לעבודה ודבר ראשון בודקים מה מצבנו ומנסים להוציא לכתיבה תכנים כמה שיותר קדימה, כדי שברגע שתגיעו למצב שאתם מנהלים 15-20 פרוייקטים, תוכלו באמת לנהל את זה ולא "לכבות שריפות"

הכל מתחיל ונגמר בסטטוס תכנים (טבלה שתסדר לכם את כל הסטטוסים של התכנים שצריך להוציא החודש ולחודשים קדימה) לכל מקדם אתרים יש את הטבלה שהכי נוחה לו, אבל בסופו של דבר זה העניין:

  1. מאמרים וקישורים לחודש הנוכחי.
  2. מאמרים וקישורים של חודש הבא.
  3. (למיטיבי לכת) מאמרים וקישורים של חודשיים קדימה.
  4. מצב דו"ח חודשי ועוד ועוד.

אני לא הולך לדבר במאמר איך מקדמים אתר, כי בשביל זה יש לכם מאמר מסודר, למעבר מהיר >>>

אם אתם עדיין לא יודעים, קידום אתרים זה לא רק קישורים ומאמרים כמו שהיה פעם, אנחנו נצטרך תמיד לפתוח את הראש ולנסות לחשוב מחוץ לקופסה – איך אנחנו מעלים את הסמכות של האתר? איך אנחנו הופכים את האתר להיות עם החווית משתמש הכי טובה שיש? איך אנחנו הופכים את הלקוח לאוטוריטה בתחומו על ידי פעולות שנבצע ונוסיף?

ככל שהאתר יתעדכן ככה הוא יתקדם.

מה השכר של מקדם אתרים – SEO?

זה משתנה לפי כמה פרמטרים, כעיקרון שכר של מקדם אתרים ג'וניור מתחיל מ6,500₪ ויכול גם להגיע ל20,000₪.

בשנה הראשונה של העבודה, נהוג לקבל כ6500₪ וכל שנה השכר יעלה ב1000-2000 ש"ח תלוי במקום העבודה.

בשנה השנייה והשלישית העובד יקבל בין 8500-12000.

ראש צוות מחלקת SEO יקבל בין 14000-17000 ש"ח, שוב, תלוי במקום העבודה.

יש אפשרות להתקדם?

כעיקרון רוב מקדמי האתרים שעובדים כמנהלי פרוייקטים בחברות למינהם, עובדים בחברה שנה-שנתיים, כדי לרכוש את כל הידע שצריך כדי לפתוח עסק עצמאי, ופותחים עסק בעצמם.

שוק ה-SEO בארץ לא גדול כמו בארה"ב, לכן אין חברות ענק עם הרבה עובדים, יש לזה יתרון וחיסרון:

היתרון – כמו שאמרתי, השוק הוא לא גדול ואת/ה לא סתם עוד "ניצב/ת" בעבודה, אתם יכולים להראות את היכולות שלכם הרבה יותר

החיסרון – כמו שאמרתי השוק הוא לא גדול, המשכורות הם לא כמו במשרדי הייטק מפונפנים, אבל אם באמת תהיו טובים, ותראו לבוס שאפשר לסמוך עליכם, תוכלו להתקדם בעבודה.

אז למה שתרצו לעבוד כמקדמי אתרים?

  • יכולת לעבוד כפרילנסר מכל מקום בעולם או אפילו עבודה כשכיר משלט רחוק
  • אפשר להגיע למשכורות מאוד גבוהות בתור עצמאי שמחזיק לקוחות
  • עם הידע שתצברו במהלך השנים תוכלו לקדם גם את העסק שלכם וגם אתם תוכלו להקים אתרי לידים שיניבו לכם כסף, ומה היופי בזה? שאתם לא צריכים לשלם לשום משרד פרסום כי אתם תדעו לעשות את זה בעצמכם!

לסיכום:

בתחום ה-SEO יש הרבה הזדמנויות מעניינות. העבודה משלבת את האתגר של עבודה עם לקוחות, וגם התמודדות עם הרבה משימות. למרות שלא תמיד נדרש ניסיון קודם, חברות ה-SEO רואות בהכשרת עובדים אפשרות לקחת מישהו ללא ניסיון ולהפוך אותו למקצוען.

העבודה מאתגרת עם יכולת לנהל פרוייקטים בצורה מסודרת ועם זאת מאוד מעניינת. בנוסף, המקצוע מדגישחשיבות להתעדכן ולחשוב מחוץ

בקיצור עבודה בתחום ה-SEO מציעה הזדמנויות מעניינות, כולל אפשרויות לעבוד מכל מקום, לקבל משכורות גבוהות וליצור עסק עצמאי.

אודות המחבר
יוסי יאיר
יוסי יאיר

מנכ״ל ומייסד חברת יוסיז - קידום אתרים, איש SEO בלב ובנפש - נהנה מכל רגע! ליוויתי עשרות או מאות בעלי עסקים בקידום האתר בגוגל בהצלחה, יש הרבה יתרונות לקידום אתרים ואנשים לא מודעים לכח ולטראפיק המטורף שאפשר להפיק וזה מה שבונה את הברנד האמיתי.

לפייסבוק | ללינקדאין | לאינסטגרם