התנערות מקישורים חיצוניים – למה ואיך לעשות את זה?

כיום כל מקדם אתרים וגם כל בעל אתר יודעים שחייבים שיהיו קישורים חיצוניים או בשמם באנגלית – Backlinks. גוגל נותנת לקישורים האלו חשיבות גדולה מאוד כשהיא בוחנת אילו מהאתרים יתקדמו בתוצאות החיפוש ואילו ירדו בתוצאות החיפוש. אבל כזה מגיע לקישורים חיצוניים, לא תמיד הכמות קובעת, יש פעמים שבהם לא נרצה קישורים חיצוניים.  אנו נסביר בדיוק למה.

מה זה קישורים חיצוניים (Backlinks)?

לפני שנסביר מה הם המקרים שבהם נרצה להתנער מקישורים שמפנים לאתר שלנו, מה הם בכלל הקישורים האלו?

כדי להסביר מהם Backlinks בצורה הטובה ביותר ניתן דוגמה מהחיים האמיתיים.

נגיד ואתם מחפשים בעל מקצוע שיבצע אצלכם עבודה כלשהי, ניקח מנעולן לדוגמה.

הדלת שלכם בבית תקועה, אתם נלחצים קצת ואז מתחילים בחיפוש אחר מנעולן.

רוב האנשים יחפשו המלצה על מנעולן אמין ומקצועי אצל משפחה וחברים.

גוגל עושה אותו דבר, בעדכונים האחרונים שלה, גוגל נתנה מקום מיוחד להמלצות האלו.

נסביר איך זה עובד בדיוק: כשגוגל סורקת את האתרים שברחבי הרשת היא מחפשת אם יש אתרים שמוציאים קישורים לאתרים אחרים (המלצה). כשהיא נתקלת בקישור שמפנה לאתר אחר, היא עוברת לאתר שהפנו (המליצו עליו) וסורקת גם אותו.

בקצרה, קישורים חיצוניים הם המלצות של אתרים אחרים על האתר שלנו.

איך משיגים קישורים חיצוניים?

יש כמה דרכים להשיג קישוריים חיצוניים לאתר שלכם.

  1. הדרך הארוכה והטובה ביותר: לבנות אתרים נוספים הקשורים לאתר שלכם ומהם להוציא קישורים לאתר שלכם. הדרך הזו מצריכה מכם לתחזק גם את האתרים המקשרים וגם את האתר המקושר. הדרך הזו היא הטבעית והמומלצת ביותר אבל דורשת סבלנות, ידע, מחקר מעמיק על האתרים וגם תקציב גדול כמובן.
  2. החלפת קישורים: הרבה בעלי אתרים מחליפים קישורים עם בעלי אתרים אחרים. נזהיר ונאמר שגוגל לא אוהבת “קומבינות”. אם אתם מבצעים החלפת קישורים עם אתר אחר אתם צריכים לבדוק כמה דברים: אם האתר איכותי. מקודם בגוגל. לא נענש על ידי גוגל. והכי חשוב, שהוא רלוונטי לאתר שלכם. כשאמרנו שגוגל לא אוהבת קומבינות התכוונו לכך שאם אתם תוציאו קישור לאתר אחר, ואותו אתר יוציא קישור לאתר שלכם. כשגוגל תסרוק את שני האתרים היא תבין “שעושים עליה קטע” ותעניש את שני האתרים.
  3. קניית קישורים: הרבה חברות קידום אתרים מציעות מכירה של קישורים לאתר שלכם. חברות אלו מחזיקות באתרים רבים כמעט בכל נושא אפשרי. החברות מתחזקות את האתרים האלו שיהיו איכותיים ומקודמים בגוגל באופן רציף. זו דרך מומלצת להשגת קישורים לאתר שלכם אבל היא לא תמיד זולה.

מאילו קישורים צריך להיזהר?

בעלי אתרים שמחפשים החלפת קישורים צריך להיזהר מקישורים שיוצאים מאתרים הבאים:

אתרי פורנוגרפיה, אתרי הימורים, אתרים שמפיצים ספאם\וירוסים, אתרים שנענשו על ידי גוגל מסיבה כזאת או אחרת, וגם לא מומלץ לקבל קישורים מאתרים שאינם מקודמים ונמצאים בדפים האחרונים בתוצאות החיפוש.

למה שנרצה להתנער מקישורים?

כמו שאמרנו, Backlinks הם המלצות. וגם כאן ניתן דוגמה מהעולם האמיתי. אם חיפשתם בעל מקצוע, ואדם שאתם לא סומכים עליו ימליץ לכם על בעל מקצוע. אתם כנראה תחשבו שההמלצה שלו היא לא טובה ותתעלמו ממנה. אבל אם אדם שאדם סומכים עליו ימליץ על הבעל מקצוע אתם תתנו חשיבות להמלצה שלו.

אז בגוגל הBacklinks עובדים על אותו עקרון. יש אתרים מוכרים וחזקים שגוגל נותנת להמלצה שלהם (הקישור לאתר שלכם) חשיבות גבוהה. מנגד יש אתרים קטנים, לא מוכרים, או אתרים שהתוכן שלהם לא איכותי, אם אתר כזה יצביע על האתר שלכם באמצעות קישור, גוגל לא תיתן להמלצה הזו חשיבות גדולה.

*אם זה אתר שמפיץ ספאם\אתר שנענש על ידי גוגל, אז גוגל יכולה להעניש גם את האתר שלכם.*

מה עדיף – כמות או איכות?

בעלי אתרים רבים לא מכירים את האופן שבו גוגל מתייחסת לקישורים האלו ולכן חושבים “כמה שיותר, יותר טוב”. זו מחשבה לא טובה שיכולה לפגוע לקידום האתר מאשר לעזור.

כמות הקישורים לאתר שלכם צריכה להיות טבעית, אורגנית (כמו שגוגל אוהבת), אם בשבוע אחד יהיו לאתר שלכם 100 קישורים שמצביעים עליו, גוגל לא תתייחס לקישורים האלו ותעניש את האתר שלכם על ניסיון לתמרן אותה.

כמו שאמרנו, קצב הגדילה של הקישורים צריך להיות טבעי.

אז כמות או איכות? אנו ממליצים ללכת על איכות, עדיף 5 קישורים איכותיים מאתרים חזקים מאשר 10 קישורים מאתרים חלשים.

איך מתנערים מקישורים?

כדי להתנער מקישורים שמפנים לאתר משתמשים בכלי שגוגל פיתחה שנקרא:

 google disavow. הכלי הזה נמצא בתוך google search console (כלי מנהל האתרים). כשתכנסו לכלי לדחיית הקישורים גוגל תזהיר אתכם להשתמש בכלי בחוכמה.

את הרשימה של הקישורים שמהם תרצו להתנער תצטרכו להכין בקובץ txt. פשוט שנמצא בכל מחשב.

את הרשימה תעלו לgoogle disavow וגוגל תבדוק את הבקשה שלכם.

*גוגל מצהירה שהיא לא חייבת להתייחס לבקשה שלכם לדחיית קישורים אבל נגיד שבדרך כלל היא אכן מתייחסת ולא נותנת חשיבות לקישורים שמהם ביקשתם להתנער.

לסיכום – לBacklinks יש חשיבות גדולה לקידום האתר שלכם, צריך לעשות את זה בחכמה, גוגל לא אוהב שמנסים להערים עליו.

 

אודות המחבר
יוסי יאיר
יוסי יאיר

מנכ״ל ומייסד חברת יוסיז - קידום אתרים, איש SEO בלב ובנפש - נהנה מכל רגע! ליוויתי עשרות או מאות בעלי עסקים בקידום האתר בגוגל בהצלחה, יש הרבה יתרונות לקידום אתרים ואנשים לא מודעים לכח ולטראפיק המטורף שאפשר להפיק וזה מה שבונה את הברנד האמיתי.

לפייסבוק | ללינקדאין | לאינסטגרם