מה זה קישורים חיצוניים ומאיפה אפשר להשיג אותם?

חשוב להבין כי קישורים חיצוניים הם פרמטר חשוב מאוד בתהליך קידום אתרים אורגני וככל שתשקיעו בחיפוש אחר קישורים נכנסים איכותיים יותר, כך הסיכוי של אתרכם להופיע בדירוגים גבוהים במנועי החיפוש הוא גבוהה יותר ולהיפך.

כדי לאפשר לכם להשיג קישורים נכנסים, הנה 15 דרכים פשוטות ויעילות לאיתור קישורים חיצוניים.

מוכנים? קדימה, בואו נצא לדרך – המלאכה מרובה והאתר שלכם משתוקק להופיע במקומות הראשונים של תוצאות החיפוש.

מה זה קישורים חיצוניים?

“המלצה” של אתרים אחרים על האתר שלכם. בעולם האמיתי כשאנחנו צריכים בעל מקצוע או רוצים לקנות משהו אנחנו תמיד נבחר באלה שיש עליהם המלצות, ועדיף כמה שיותר המלצות.

אז קישורים חיצוניים זו הדרך של מנועי החיפוש לקבל המלצות על האתר שלנו.

קשה ואף כמעט בלתי אפשרי לקדם אתר בלי קישורים חיצוניים. מאוד חשוב שהאתרים המצביעים יהיו אתרים “ברי-סמכא” מבחינת גוגל ובעלי נושא וקהל יעד משותפים.

בניית פרופיל מערך קישורים היא חלק מקידום האתר אך לא מדובר בשלב אותו ניתן לבצע על פי סדר פעולות מסויים אלא יותר על התאמה פר אתר. להלן מספר כללי אצבע למערך הקישורים ומה נחשב לקישור טוב:

שלב 1 - קישורים ממקומות מגוונים

קישורים ממקומות מגוונים

כשאתם בונים את פרופיל הקישורים שלכם, ודאו כי הוא מגוון ואינו כולל אך ורק נישה אחת או סוג אחד של אתרים. גוונו ככל האפשר במקורות הקישורים והראו לגוגל כי האתר שלכם חשוב וניתן לדרג אותו גבוה.

שלב 2 - קישורים ממקורות חזקים

קישורים ממקורות חזקים

נסו לקבל קישורים חיצוניים מאתרים הנחשבים ומדורגים כחזקים. אתרים חזקים יהיו למשל אתרי חדשות, אתרים וותיקים וגדולים בתחום או בעלי זיקה לתחום בו אתם פועלים.

שלב 3 - קישורים רלוונטים לאתר שלכם

קישורים רלוונטים לאתר שלכם

מכירים את המשפט: "איכות חשובה מכמות" ? זכרו זאת ועבדו על בסיס זה. בחרו את הקישורים החיצוניים שלכם נכונה ודאגו, שהם יגיעו אך ורק מאתרים רלוונטיים לאתר שלכם. קישור מאתר של מנעולן לאתר בתחום היופי, לא יניב לכם כל תועלת ואף יגרע.

אתר שמפנה מאתר אחד לאתר אחר (קישור חיצוני) - יוסיז קידום אתרים
שלב 4 - אנקור טקסט מגוון

אנקור טקסט מגוון

גם אם יש לכם רק ביטוי אחד אותו אתם רוצים לקדם (מה שלא כל כך ריאלי), חשוב מאוד לדאוג לגיוון נכון של טקסט האנקור שלכם. אל תעשו שימוש באותו טקסט כל הזמן וגוונו ככל האפשר.

שלב 5 - גיוון של עמודי היעד

גיוון של עמודי היעד

כשם שאין לעשות שימוש קבוע באותו טקסט אנקור, כך יש לדאוג לגיוון עמודי היעד אליהם מובילים הקישורים. קשרו עמודים שונים במינון הנכון, מסך כל הקישורים הקיים.

שלב 6 - אזכורים של המותג ברשת

אזכורים של המותג ברשת

חלק ממערך הקישורים החיצוניים שלכם צריך לכלול את שם המותג שלכם. אל תתפתו להציב קישורים רק על מילות המפתח שלכם אלא השתמשו גם בשם המותג שלכם ודאגו, שגוגל יבין כי מדובר במותג חשוב דייהו לקדמו אל על בתוצאות החיפוש.

איך משיגים קישורים כאלו?

ביקורות ומכתבי המלצה

אם רכשתם לא מכבר מוצר או שרות, אל תתביישו לפנות אל בעל האתר ולהציע לו שתכתבו עבורו המלצה מושקעת ומפורטת ומנגד יזין בעל האתר (בסמוך להמלצה) קישור לאתרכם בצירוף מילת המפתח.

אם אתם חושבים שהסיכוי שלכם לא גבוה להשיג קישור זה, תתפלאו לשמוע שעבדכם הנאמן הצליח לא פעם ולא פעמיים להשיג קישור חיצוני שכזה.

פרט חשוב שעליכם לקחת בחשבון ולבדוק הוא, שהדף לא עמוס בקישורים יוצאים, משום שאז הערך של הקישור יהיה נמוך.

פורומים וקבוצות דיון

אפשרות לא רעה אחרת, היא להיות "שותף" פעיל בפורומים וקבוצות דיון מגוונות, אשר עוסקות בנושאים זהים או משלימים לתחום האתר שלכם. מעבר לעובדה שתצליחו ליצור מיתוג ברשת ולהפיץ את שמכם, אתם יכולים בסוף כל תגובה להוסיף קישור לאתרכם.

למה הרבה נמנעים מקישורים אלו? משום שבתגובות מוצמדת לרוב תגית Nofollow.

כדי לבדוק אם בפורום או קבוצות דיון ספציפיות קיים Nofollow , אתם יכולים להתקין את התוסף Search Status או לחילופין להיכנס לקוד המקור ולבדוק האם המילה Nofollow מופיעה בו.

פוסט אורח

אם אתם עוסקים בנישה ספציפית, אין ספק שאתם מכירים לא מעט אתרים שמעניקים שרות משלים או זהה לשרות שלכם.

כדי להשיג קישור איכותי, פנו לבעל אתר מתחומכם ובקשו ממנו לכתוב עבורו פוסט אורח ובתמורה הוא ישלב בסוף המאמר לינק לאתרכם. אין ספק כי בעל האתר ישמח לשלב תוכן איכותי באתרו ואם הוא לא צריך לשלם עבורו (אלא בלינק בלבד) הרי זה משובח.

כתיבת מאמרים והפצתם

בישראל ישנם לא מעט אתרי מאמרים בהם אתם יכולים לפרסם מאמר אותו כתבתם, כתבו מאמר איכותי ככל האפשר והזינו אותו בהתאם לנושא ולתת הנושא באתר המאמרים ובמקביל עשו לו אופטימיזציה מקסימאלית ובין היתר שלבו את מילות המפתח בהתאמה לטרגוט שלכם.

שימו לב כי ישנם אתרים שמאפשרים להוציא יותר מקישור אחד. דוגמאות לאתרי מאמרים : www.academics.co.il, www.publisher.co.il , www.maker.co.il ,www.articles.co.il , www.reader.co.il .

הרשמה לאינדקסים וספריות

למרות שבספריות ובאינדקסים ישנם לא מעט קישורים יוצאים, מה שמחליש את איכות הקישור, אתרים גדולים ממשיכים להוציא קישורים בכמויות גדולות. עוד, תוכלו למצוא אינדקסים איכותיים שרחוקים מהגדרת הספאם ובין היתר : WeDir , Dmoz ועוד. קחו בחשבון כי לא כל אינדקס מתאים לאתרכם ועל כן חשוב שתבדקו את הפרמטרים הבאים לפני שאתם מוסיפים קישור לאינדקס.

  •  תבדקו טוב טוב כי שהקישור הוא לא Nofollow (ראו הסבר בסעיף פורומים וקבוצות דיון)
  • בדקו כי אתם יכולים להוסיף טקסט ליד הקישור (קישורים ללא מילים יוגדרו כספאם)
  •  בררו כמה קישורים יש בכל דף וודאו כי אין כמות גדולה מידי
  • בדקו שלקישור אין הפניה חוזרת – עמדו על הקישור וודאו כי אתם רואים את הכתובת של האתר שלכם בלבד.

פעילות במדיה החברתית והוספת קישורים

פעילות ברשתות החברתיות נכונה ליצירת מיתוג אישי וככל שאתם משקיעים בתחזוקה מקצועית של הפרופיל/ים שיצרתם במגוון הרשתות החברתיות (פייסבוק, לינקדין, טוויטר ועוד), כך הסיכוי שלכם להיות מובילי דעה בתחומכם הולך וגדל.

מעבר למיתוג האישי אותו אתם יוצרים באמצעות הרשתות החברתיות, אתם יכולים ואף רצוי להוסיף בכל אחד מהפרופילים קישור לאתר האינטרנט שלכם.

אם אין לכם פרופיל ברשתות החברתיות, זה הזמן לפתוח לפחות אחד כזה וכדאי להשקיע לשם התחלה בפרופיל ברשת פייסבוק המוכרת והידועה. קחו בחשבון שאתם מתבקשים לתפעל את הפרופיל באופן רציף ובמקצועיות אין קץ, משום שהפרופיל שלכם מייצג אתכם.

השאירו תגובות באתרי תוכן ובבלוגים

מעקב וקריאה של בלוגים בתחום בו אתם עוסקים (או בתחום משלים), היא משימה כמעט הכרחית על מנת להצליח בתחומכם (אם ובלי קשר לקידום).

במהלך השיטוט והקריאה ובמידה ומתעורר בכם הצורך להגיב, אל תמנעו מכך אלא להיפך אך זכרו לפני לבדוק כי התגובות הן לא Nofollow. חשוב מאוד לכבד את בעל הבלוג ולא לפרסם תגובה עם מילת מפתח, מה גם שהרבה בלוגרים מונעים הוספה של מילת מפתח ועל כן הם לא מאשרים את הפוסט. פרסמו רק תגובות רלוונטיות לכתבה/ פוסט אותו כתבתם ולא תגובות ריקות מתוכן כמו איזה פוסט מעולה וכיוצא מזאת.

הוסיפו קישורים באתרי שיתוף (Social bookmarking)

אתרי social bookmarking הם אתרים בהם הגולשים מפרסמים קישורים לאתרים אודותיהם הם ממליצים ו/או אוהבים. האתרים המוכרים ומובילים בישראל לפרסום קישורים של אתרי אהובים הם: www.shaveh.co.il, www.tapuz.co.il/Hit , www.hada sh-hot.co.il.

בנו תבניות עיצוב (לבלוגים או אתרים)

אם אתם מעצבים ועדיין לא עיצבתם תבנית לאתר או לבלוג, זה הזמן שלכם, אין ספק כי עיצוב תבנית דורשת עבודה לא מבוטלת ולעיתים העבודה עליה תדרוש זמן שלא בהכרח יש לכם, אך התמורה שתקבלו עבורה תשתלם לכם בהחלט.

כל עוד תשקיעו בקריאייטיב ותייצרו תבנית ייחודית שלא מוצאים בכל מקום וכל עוד אנשים יאהבו אותה, הם ישתמשו בה ולכם יצא קישורים כמספר ההורדות והשימוש בתבנית – קישורים אלו כל אתר ישמח לקבל, אז אם יש לכם את הידע והיכולת, מדוע לא לקחת את ההזדמנות בשתי ידיים.

זכרו לאחר הפצת התבנית להתנות את השימוש החינמי בה כנגד קרדיט וזאת באמצעות רישיון אותו תציגו בדף הורדת התבנית. אם אחסון התבנית מטריד אתכם, הסירו דאגה מראשכם משום שאתם יכולים להעלות את התבנית לאינדקסים של תבניות ולחסוך את מקום האחסון.

צילומי תמונות וסרטים מאירועים שונים ומגוונים

אם נחתכם בכנסים ו/או אירועים שונים הקשורים לתחום בו עוסק האתר שלכם, זה הזמן להעלות אותם לרשת משום שיש להם ערך יוצא מגדר הרגיל.

מהרגע בו פרסמתם את הסרטונים ו/או התמונות, אתם יכולים לבקש מבעלי אתרים שמעוניינים לפרסם באתרם את התמונות/סרטונים שלכם, קרדיט וקישור אל אתרכם.

שימו לב כי אם יש לכם חומרים מקוריים ההמלצה היא לפנות אל אתרים ובלוגים שעוסקים בנושא האירוע בלבד אחרת אתם תבזבזו משאבים ותקבלו לא מעט לא מאתרים שאין להם עניין בחומרים שלכם.

ככל שהחומרים שלכם ייחודים יותר, כך הסיכויים שלכם לקבל קרדיט מאתרים/פורטלים גדולים גדולים יותר.

 

לסיכום:

קישורים הם פרמטר חשוב מאוד בתהליך הקידום ועל מנת להשקיע בקישורים, נכון להשקיע הן בקישורים פנימיים (קישורים בתוך האתר ) והן בקישורים חיצוניים, דהיינו קישורים שמובילים מאתרים שונים ברחבי הרשת אל האתר שלכם, אותו אתם רוצים לקדם בראש תוצאות החיפוש.

כדי להשיג קישורים חיצוניים, אתם צריכים לעבוד על כך, לעיתים לאורך זמן וליצור קשרים עם בעלי אתרים נוספים אשר יכולים לספק לכם את מבוקשכם.

בין שלל ההמלצות אותן הענקנו לכם לעיל, אתם יכולים להוסיף דרכים יצירתיות נוספות משלכם וזאת כדי להצליח ולהשיג עוד קישור אל אתרכם – שימו לב כי ככל שהאתר שלכם יהיה איכותי יותר וככל שתצליחו להוציא יותר קישורים איכותיים מהאתר שלכם, כך תצליחו לעשות עסקת חליפין עם אתרים איכותיים לא פחות משלכם.

חשוב מאוד לזכור כי רצוי להשיג קישורים חיצוניים איכותיים ולא להתקבע על כמות ובמילים אחרות, עדיף שיהיו לכם מספר קטן של קישורים איכותיים על פני הרבה קישורים איכותיים.

קישורים הם רק פרמטר אחד מכלל הפרמטרים שמרכיבים את האופטימיזציה של האתר.
יש לכם עוד שאלות בקידום אתרים? נשמח לעזור! צרו קשר עוד היום.

מה זה קישורים חיצוניים ומאיפה אפשר להשיג אותם?

אודות המחבר
Picture of יוסי יאיר
יוסי יאיר

מנכ״ל ומייסד חברת יוסיז - קידום אתרים, איש SEO בלב ובנפש - נהנה מכל רגע! ליוויתי עשרות או מאות בעלי עסקים בקידום האתר בגוגל בהצלחה, יש הרבה יתרונות לקידום אתרים ואנשים לא מודעים לכח ולטראפיק המטורף שאפשר להפיק וזה מה שבונה את הברנד האמיתי.

לפייסבוק | ללינקדאין | לאינסטגרם

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם :)​