מה זה קידום אתרים – עושים סדר בביטוי המבלבל

בטוח שמעתם פעם את המושג קידום אתרים ואז שאלתם את עצמכם, רגע, מה זה בעצם אומר קידום אתרים?

אז מהו קידום אתרים

קידום אתרים זה שם כולל להכנסת תנועה מגולשים רלוונטיים לאתר, הקידום יתבצע באחת משתי הדרכים, קידום אתרים אורגני – seo או באמצעות קידום ממומן, מה זה כל אחד מהתחומים האלו? בשביל זה אנחנו פה.

 

קידום אתרים אורגני – seo

מה זה קידום אתרים אורגני

קידום אתרים אורגני הוא שם למכלול פעולות שעושה מקדם האתר כדי להביא את האתר לדירוגים גבוהים בביטויי מפתח במנועי החיפוש השונים כמו גוגל ובינג.

 

למה כדאי לעשות קידום אורגני של האתר במנועי החיפוש?

קידום אתרים אורגני מקצועי יביא את האתר לתוצאות הראשונות במילות המפתח שחשובות לעסק שלכם, אגב אחוז ההקלקה על תוצאות אורגניות גבוה משמעותית מההקלקה על תוצאות ממומנות.

 

איך עושים קידום אתרים אורגני?

ישנם שתי דרכים לעשות קידום אורגני:

  1. לקדם את האתר שלך בעצמך, המדריכים שלנו בנושא יכולים לעזור בכך מאוד.
  2. לתת למקצוענים כמונו – יוסיז קידום אתרים לעשות את העבודה בצורה יעילה ומקיפה.

 

קידום ממומן

אפשר לקדם את העסק וגם את האתר גם באמצעות קידום ממומן.

מה זה קידום ממומן

קידום ממומן הוא שם כולל לכל הדרכים לקדם את המותג והעסק בתשלום בפלטפורמות השונות כמו:

גוגל Ads, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, טאבולה, אאוטבריין, טיקטוק ועוד.

למה כדאי לעשות קידום ממומן

היתרון המרכזי בקידום ממומן הוא התוצאות המיידיות של המרות, לידים או רכישות בהתאם לתקציב שנקבע.

איך עושים קידום ממומן

גם כאן ישנה את האפשרות ללמוד את הנושא ולעשות אותו בעצמכם או לתת למומחי קידום ממומן לקדם עבורכם, לבחירתכם.

 

מה עדיף קידום אתרים אורגני או קידום ממומן

בטווח הארוך – קידום אתרים אורגני עדיף על קידום ממומן משום שאחרי שהאתר כבר מתחיל לצבור דירוגים טובים והמרות, רכישות ולידים.
החזר ההשקעה בקידום אורגני הרבה יותר טוב. לדוגמא, לאחר כשנה – שנתיים תשלמו את אותו סכום על הקידום אבל כמות הלידים, ההמרות והרכישות רק תעלה מחודש לחודש.

בטווח הקצר – קידום ממומן עדיף משום שהתוצאות הן יחסית מיידיות אך תלויות בגובה התקציב ובגלל התייקרות המדיה אז במהלך הזמן באותו תקציב תקבלו פחות המרות.

 

עשינו לכם טבלה שתעשה לכם קצת סדר בקידום אתרים אורגני לעומת ממומן

קריטריון קידום אורגני (SEO) קידום ממומן (PPC)
תשלום ללא תשלום ישיר למנוע החיפוש תשלום למנוע החיפוש עבור כל קליק
מיקום בתוצאות החיפוש תלוי באלגוריתם של מנוע החיפוש בראש עמוד התוצאות, מסומן כמודעה
משך הזמן להשגת תוצאות לוקח זמן (חודשים ואף יותר) מיידי
שליטה פחות שליטה על מיקום האתר בתוצאות שליטה רבה יותר על מיקום המודעה ועל קהל היעד
מדידה קשה יותר למדוד את ההשפעה של SEO קל למדוד את ההשפעה של PPC
התמקדות מתמקד בטווח הארוך ובהבניית אמון מתמקד בטווח הקצר ובהשגת המרות
התאמה מתאים לכל סוגי האתרים מתאים יותר לאתרים שרוצים להשיג תוצאות מהירות
משאבים דורש זמן ומשאבים רבים דורש פחות זמן ומשאבים
ידע נדרש דורש ידע מקצועי ב-SEO דורש ידע בניהול קמפיינים PPC

 

יתרונות קידום אורגני:

  • תוצאות מתמשכות: לאחר השגת מיקום גבוה בתוצאות החיפוש, התנועה לאתר תישאר לאורך זמן.
  • אמינות: אתרים המופיעים בראש תוצאות החיפוש נתפסים כאמינים יותר בעיני הגולשים.
  • תדמית מותג: קידום אורגני תורם לחיזוק תדמית המותג ולבניית מוניטין חיובי.

יתרונות קידום ממומן:

  • תוצאות מיידיות: ניתן להתחיל לראות תוצאות תוך זמן קצר מאוד.
  • שליטה מדויקת: ניתן לקבוע את קהל היעד, התקציב ואת מילות המפתח המדויקות.
  • גמישות: ניתן להפסיק או להשהות את הקמפיין בכל עת.

לסיכום:

קידום אורגני וקידום ממומן הם שני כלים יעילים לקידום אתרים. התמהיל הנכון עבורכם תלוי במטרות העסקיות שלכם, בתקציב ובזמן שיש לכם להשקיע. מומלץ לשלב בין שני סוגי הקידום כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר.

 

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם :)​