איך לא לקדם את האתר בגוגל ב-2024 – עשה ואל תעשה בקידום אתרים

הקידום בגוגל היום הוא לחלוטין שונה מלפני עשור ואפילו מלפני שנה, אז מה לא כדאי לעשות היום כדי לקדם את האתר בגוגל ומה לעשות במקום? בשביל זה אנחנו פה, בואו נתחיל.

 

תוכן – מה כבר לא עושה את העבודה

לפני הכל ממליץ לקרוא את הנחיות גוגל לתוכן אסור ומוגבל לעסקים, יעשה לכם סדר בראש

תם עידן הצפת מילות מפתח בתוכן

אם תשאלו את זקני קידום האתרים בגוגל הם יגידו לכם שפעם, ממש פעם היה אפשר לקדם ביטוי עם מאמר ג'יבריש שמשלב את מילת המפתח בכל משפט, אם חלילה תעשו את זה היום במקרה הטוב לא תדורגו ובמקרה הרע תחטפו באן מגוגל לכל האתר.

מה כדאי לעשות במקום? 

פשוט לכתוב תוכן טוב ואיכותי שנותן ערך לגולש ומחדש בתחומו, גם לגוגל.

תוכן מוסתר? רעיון גרוע

טריק ישן שכבר עבר זמנו זה לשים באתר תוכן מותר באמצעות קוד או עם הגדרת צבע הטקסט כצבע הרקע, גוגל גילו את דעתם בעניין והצהירו שזה עלול לפגוע משמעותית בדירוגים.

מה כן אפשר לעשות?

אפשר וכדאי להוסיף לתוכן שאלות נפוצות עם ספוילר נפתח כשלוחצים על הכותרת כך גם הגולש יקרא את התוכן שמעניין אותו וגם לא נעמיס אל הגלילה בעמוד.

תוכן מועתק

טוב, זה גם פעם לא עבד אבל אם מישהו חשב לעשות את הטעות הזו אז אל, להעתיק תוכן מאתרים אחרים היה ונשאר רעיון גרוע שפוגע גם בדירוג התוכן וגם באתר.

תוכן משוכפל באתר עצמו

תוכן שחוזר על עצמו בדפים שונים באתר מצד אחד לא נחשב כתוכן מועתק כי המקור הוא האתר עתמו אבל מצד שני הוא לא נותן שום ערך מוסף לגולש ולכן הוא לא ידורג כמו שצריך, עד לא מזמן זה עדיין קצת עבד, כיום כבר לא.

 

מספיק עם קישורי הספאם

יש מקדמים שעדיין חושבים שאם נקשר לאתר מהמון אתרים ברשת, גם מאתרים קיקיונים שצצו בין רגע עם אנקור של מילת המפתח הרצויה זה יקדם את האתר, אז זהו שלא גוגל שונאת קישורי ספאם ואם היא תזהה קישורים כאלו לאתר היא לרוב תתעלם מהם ואולי אף תוריד אתכם בדירוגים

איך להשתמש בקישורים בצורה נכונה?

קשרו לאתר שלכם מאתר באותה הנישה עם מאמר שיחזק אחד מהדברים הבאים: סמכות, אמינות, מקצועיות וניסיון.

הקפידו לשלב את שם המותג במאמר ובאנקורים. בנוסף שלבו קישורים מאתרים מובילים, רצוי בקטגוריה הקשורה לתחום העיסוק שלכם.

לחצו כאן לעוד מידע על שימוש נכון בקישורים

 

אל תתעלמו מהמובייל

פעם גלישה בטלפונים חכמים לא הייתה קיימת ואחר כך הייתה נדירה יחסית, כיום המצב הפוך מכיוון שרוב האנשים גולשים ממכשירים חכמים הקפידו על רספונסיביות מלאה באתר לכל המכשירים ותראו ישועות.

 

אל תשתמשו בדומיינים ישנים לייעוד אחר

יש המון מקדמי אתרים גם היום שמשתמשים בדומיינים ותיקים בנושא A ובונים עליו אתר בנושא B ומקווים שהאתר החדש על הדומיין הישן יתקדם בזכות הוותק, אז זהו שלא, כיום גוגל מפדבקת לרעה אתרים שעושים שימוש לרעה בדומיינים וותיקים, ראו הוזהרתם.

מה כן לעשות?

ראשית ממליץ לקנות דומיין חדש עם שם המותג, אבל אם אתם מתעקשים על דומיין ותיק הקפידו שהאתר החדש יהיה ממש באותו נושא, שהפעילות האחרונה בדומיין הייתה לאחרונה או לפחות בשנה האחרונה ושחזרו את כתובות הurl הישנות וכתבו עליהם תוכן חדש באותו נושא שהיה עליהם לפני.

ממליץ לקרוא את המאמר שלנו בנושא: איך לבחור דומיין

 

כבר אין נגעת נסעת – צריך לעדכן תוכן

אם בעבר היה מספיק לעבוד על דפי תוכן ולדרג אותם גבוה ואז הם היו נשארים שם לאורך ימים ושנים כיום גוגל מעדיף תוכן עדכני לזמן החיפוש על פני תכנים ותיקים יותר.

מה כדאי לעשות?

עשו טבלה של כל הדפים באתר מסודרים מהישן לחדש והתחילו לעדכן אותם באותו הסדר, די מהר תבינו שהשקעה בריענון ועדכון תוכן ותיק תגדיל לכם את התנועה באתר יותר מאשר כתיבת תכנים חדשים, בדקו אותי ועדכנו אותי בתוצאות, ממש אשמח לשמוע.

 

אל תעשו קידום שחור

יש עוד כל מיני שיטות קידום "שחור" כמו הזרמת טראפיק לאתר מבוטים מחו"ל או מהארץ, הריסת אתרי המתחרים עם קישורי ספאם, כתיבת תכני ai בלי לאמת את הנתונים שלהם ולעבור באופן קפדני על התוכן ועוד, המכנה המשותף לכולם שזה כבר לא עובד (מעבר להיבטים האתיים בחלק מהפעולות האלו) וגם אם לזמן קצר נראה לכם שזה עובד, מהר מאוד תבינו שזה לא היה כדאי.

 

לסיכום

קידום אתרים ב-2024 שונה לאין ערוך מאיך שהוא היה פעם, חשוב מאוד לעקוב אחרי השינויים והעדכונים בתחום ולהתאים את האתר שאתם מקדמים בהתאם, אם אתם צריכים עזרה עם זה, דברו איתנו.

 

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם :)​