האם חווית משתמש באמת קשורה לקידום אתרים?

קידום האתר וחווית המשתמש הם שני נושאים אשר לכאורה אינם קשורים האחד בשני אך למעשה הקשר ביניהם כה חזק עד שמקדם אתרים, מקצוען ככל האפשר, אשר אינו פוזל לעבר חווית משתמש חיובית ונכונה, סביר ולא יצליח לקחת את האתר אותו הוא מקדם לשלב הבא ולייצר ללקוח שלו לקוחות חדשים.

קידום אתרים זה לא רק להגיע לדף ראשון בגוגל

אם בעבר מלאכת הקידום התרכזה אך ורק במיקום, הרי שכיום התמונה השתנתה עד ללא היכר.

כיום, כל מקדם הוא איש שיווק אשר נדרש למלא מספר תפקידים:

  1. לקחת את האתר לצמרת תוצאות החיפוש.
  2.  הכרת העסק המקודם והחוזקות שלו.
  3.  הרחבת קהל הלקוחות של אותו אתר מקודם.
  4.  שיפור אחוזי המרת גולש ללקוח (במאמר הבא תוכלו ללמוד איך משפרים אחוזי המרה בעמודי מוצר)

כמו גם המקדם, כך השתנו, התקדמו והתפתחו מנועי החיפוש ומקדמים אשר נוקטים בשיטת דחיסת מילות המפתח ופרקטיקות קידום נטו אשר היו מוצלחות בעבר, מקבלים פייט רציני ממנועי החיפוש עד ענישות.

בעצם אפשר לומר שמנועי החיפוש הם שהובילו להתמקצעות מקדמי האתרים, שהובילו לשינוי לטובה עבור הגולשים.

 

חמשת מאפייני קידום האתרים כיום:

  1. בראש ובראשונה: תוכן איכותי – כי צריך לתת ערך לגולש
  2. מערך קישורים איכותי – מאתרים סמכותיים ואיכותיים באותו התחום
  3. אופטימיזציה אופטימיזציה אופטימיזציה – לא מפסיקים אפילו לא לרגע
  4. שיפור חווית המשתמש – שיפור המרות, הגברת מהירות טעינת האתר ועוד
  5. אצבע על הדופק – לא לפחד לעדכן את האתר ולהוסיף את שצו השעה מחייב

 

רוצים לדעת מה זו חווית משתמש? הישארו איתנו

כל מקדם אתרים, שרוצה להיות יותר מקצועי ורוצה להצליח יותר, עליו להכיר את המושג חווית משתמש ולדעת כיצד להנעים אותה עבור גולשי האתר אותו הוא מקדם.

על מנת להבין מהי חווית משתמש שאלו עצמכם את השאלות הבאות:

  • האם האתר שלכם נטען במהירות ?
  • מה הרושם הראשוני מהאתר ?
  • האם הגולש ימצא בקלות את שהוא מחפש ?
  • ובגדול, כמה פשוט לנווט באתר ?

התשובה שאתם רוצים שתתקבל היא כן!  ואם היא לא או לא בטוח, פעלו ללא לאות על מנת לשפר זאת ודאגו שהחוויה של כל גולש באתר תהייה חיובית וטובה.

אז מי שרוצה לייצר חווית משתמש חיובית וטובה, מוכרח לשים את המשתמש לנגד עיניו ולבנות את האתר עבורו, שיפור חווית המשתמש, תוסיף הן ללקוח עצמו, לגולשים באתר, למנועי החיפוש וכמובן תתרום למיקום בתוצאות החיפוש.

מה זה קשור לקידום אתרים בכלל?

כאשר אתם רוצים לקדם אתר, אתם צריכים את מנועי החיפוש שיחליטו כי האתר שלכם ראוי להיות במקום גבוה. ההחלטה מתבססת על הממצאים שנאספים על ידי מנועי החיפוש על התנהגות הגולשים והאם מדובר באתר בעל חווית משתמש טובה המספקת את כל צרכי הגולשים. בהתאם לכך, יוחלט האם האתר שלכם יתברג בתוצאות הגבוהות או לא.

שילוב מנצח של קידום אתרים וחווית משתמש עושים בעזרת:

  • מחקר מעמיק של מילות מפתח הכולל עגה מקצועית וכוונת משתמש.
  • מושכים את תשומת הלב של הגולש בעזרת טקסט מזמין ומעודד הקלקה. שפרו את תגי הכותרת והתיאורים של האתר ודאגו כי פירורי הלחם שלכם רלוונטיים.
  • אישור הגעה – גורמים לגולש להבין שהגיע למקום הנכון ולא כדאי לו לנטוש את האתר. הוכיחו לגולש כי כאן זהו בדיוק המקום הנכון בו הוא רוצה להיות, עשו זאת בעזרת: לוגו נכון ומקצועי, סלוגן המתאר את פעילות האתר, תפריט ראשי, תוכן איכותי ורלוונטי לתחום העיסוק וכמובן דרכי הנעה לפעולה נכונות ומתאימות.
  • שיפור זמן טעינת האתר וכל האמצעים כשרים – דאגו שהאתר יטען מהר ככל האפשר ואם ישנם אלמנטים הפוגעים ברמת המהירות, טפלו בהם מהר ככל האפשר, בין אלו תמצאו תמונות כבדות, שרת אחסון לא מתאים או לא חזק מספיק, קוד אתר הזקוק לטיפול ותחזוק ועוד.

 

בדקו את עצמכם באופן קבוע והקפידו להשקיע בחוויית המשתמשים שלכם ולשפר אותה כל הזמן.
אנחנו בעידן בו לגולשים אין סבלנות ואתם חייבים לספק את ה- "תשובה" המהירה ביותר. אם ביצעתם פעולה מסויימת, בחנו את השפעתה ופעולות היוצרות תגובות והשלכות שליליות.. מקומן לא אתכם יותר.

זכרו, פרקטיקה של תהליכי קידום אתרים המתרכזת ב: תוכן, קישורים, קוד אתר וכדומה, אינה מספיקה יותר. הגולשים דורשים יותר ובצדק. שיפור חווית המשתמש תשתלם לכם, הן בטווח הארוך והן בטווח הקצר גם יחד. הגולשים שלכם הם מה שמניע אתכם וגורם לכם להישאר – דאגו להם והראו להם שהם חשובים. בהצלחה!

האם חווית משתמש באמת קשורה לקידום אתרים?

אודות המחבר
Picture of יוסי יאיר
יוסי יאיר

מנכ״ל ומייסד חברת יוסיז - קידום אתרים, איש SEO בלב ובנפש - נהנה מכל רגע! ליוויתי עשרות או מאות בעלי עסקים בקידום האתר בגוגל בהצלחה, יש הרבה יתרונות לקידום אתרים ואנשים לא מודעים לכח ולטראפיק המטורף שאפשר להפיק וזה מה שבונה את הברנד האמיתי.

לפייסבוק | ללינקדאין | לאינסטגרם

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם :)​