לפני שמתחילים לעשות קידום בגוגל חשוב קודם להבין מה זה, מהן האפשרויות השונות, מה כדאי יותר לעשות ואיך לעשות את זה בצורה הטובה ביותר, אז בואו נתחיל!
השאירו פרטים ואחד מאיתנו יחזור אליכם
קידום בגוגל הכוונה לביצוע פעולות על מנת להתמקם בתוצאות הראשונות בגוגל הרלוונטיות לאתר שלך, הקידום מתאפשר בשני אופנים
ככה נראות תוצאות חיפוש אורגניות:
קידום אורגני כולל ביצוע אופטימיזציה מקיפה לאתר עצמו וגם מחוצה לו (כמו קישורים חיצוניים וכד') מה שגורם לאורך זמן להתמקם בתוצאות הראשונות בגוגל.
קידום ממומן לעומת זאת, נעשה על ידי בחירת מילות מפתח רלוונטיות ותשלום על הופעה בהן בתוצאות החיפוש, לעיתים תוך הפניה לעמוד נחיתה ייעודי.
על רגל אחת, קידום אורגני בגוגל משמעותו לגרום לאתר שלך בכלל ולדף הייעודי בפרט להיות התוצאה הכי רלוונטית לגולש.
זה מתבצע על ידי מספר דברים שבינהן:
להבנת יותר מעמיקה כנסו למאמר: מה זה קידום אורגני?
קידום ממומן בגוגל או ppc בשפה המקצועית הוא קידום בתוצאות החיפוש של המונחים הרלוונטיים בעסק על ידי תשלום עבור קליקים לאתר, לדף הנחיתה או ליצירת קשר.
1
קודם כל נתאם פגישת התנעה כדי להבין לעומק את אופי הממותג שלכם, מה חשוב לכם, לאן תרצו להגיע ואיך אנחנו יכולים לעזור.
2
אחר כך נכין מחקר מילות מפתח מעמיק שיקיף את כל התחום שלכם, ונבין ביחד איפה כדאי לרכז את המאמצים והמשאבים.
3
אחרי שהבנו במה להתמקד נבנה פרופיל קישורים איכותיים מותאם אישית למותג ולתחום, במידה ויש קישורי זבל שהיו באתר, אנחנו נדאג להתנער מהקישורים האלה.
4
בשלב זה נאפיין את התוכן לאתר בהתאמה אישית לאתר תוך דגש על תוכן מקורי, אנושי ומעניין שנותן לגולש את מה שהוא מחפש ובאמת בא לו להמשיך לקרוא!
5
בד בבד נגדיל ונדגיש את האמינות, המקצועיות, הסמכותיות והניסיון של המותג שלכם בכל רחבי האתר (וגם מחוצה לו)
6
עוד כמה קסמים מצידנו וסבלנות מצידכם ונתחיל לראות תוצאות!
עשיתי לכם טבלת שתעשה לכם סדר בנושא:
פרמטר | קידום ממומן | קידום אורגני |
מיתוג | אין מיתוג – כל אחד יכול להופיע בתשלום | חיזוק המותג המותג בתוצאות הראשונות בצורה טבעית |
מהירות התוצאות | מיידית | מצריך סבלנות, כשנה בממוצע |
השתלמות לאורך זמן | המחירים עולים כל הזמן | משלמים אותו מחיר גם שהתוצאות מדהימות |
מה קורה אחרי שמסיימים | אין לידים | הקידום וההשקעה באתר נמשכת אך תרד בהדרגה לאורך זמן |
בשורה התחתונה, בטווח הקצר קידום ממומן משתלם יותר אבל בטווח הארוך קידום אורגני משתלם הרבה יותר.
להרחבה בנושא ממליץ לקרוא את המאמר שלנו:
קידום אורגני או קידום ממומן – מה עדיף?
זה משתנה האם זה עסק חדש ללא לקוחות או עסק ותיק ומבוסס יוצר
קידום בגוגל לעסק חדש: לעסק חדש כדאי להשקיע בהתחלה בקידום ממומן, במקביל כדאי להתחיל כבר בהתחלה בקידום אורגני, לאחר שהאתר מתקדם בצורה טובה מבחינה אורגנית ומגיעים לקוחות משלמים מהאתר אפשר להפסיק או להנמיך את התקציב לממומן ולהשקיע יותר בקידום האורגני, כי זה השלב שכל השקעה נוספת הרבה יותר משתלמת.
קידום בגוגל לעסק ותיק: עסק ותיק ומבוסס בעל קהל לקוחות, במיוחד אם הוא מותג מוכר, כדאי להשקיע מההתחלה בקידום אורגני כי העסק בעל יכולת השקעה לטווח הארוך שהיא המשתלמת יותר, כמו כן עסקים בעלי ותק דיגיטלי מתקדמים מהר יותר בצורה טבעית בגוגל.
כדאי להתחיל עם קידום ממומן ולעשות קידום אורגני על אש נמוכה כמו החבילה הקטנה שלנו – מתוך מחירון קידום אתרים
לא, קידום בתוצאות החיפוש בגוגל מתאים רק לעסק של "פול" כלומר שיש קהל גדול של אנשים שמחפשים את המידע והשירותים בתחום, אבל לעסק שבנוי על "פוש" כלומר להציע לגולשים דברים שהם לא מכירים עדיין, כדאי לעשות קידום בגוגל ברשת האתרים של גוגל או לחלופין קידום ממומן או אורגני ברשתות החברתיות.
ברמת העיקרון, אם תלמד את הנושא לעומק אז כן, אך כדאי יותר להשקיע את הזמן בעסק עצמו ובפיתוח שלו ולתת למקצוענים בתחום (כמונו 🙂) לעשות את העבודה
תלוי מאוד מה היקף הקידום שרוצים לעשות, קידום ממומן בסיסי בגוגל מתחיל בסביבות 2000 ש"ח למדיה ו 1500 ש"ח למנהל הקמפיין, קידום אורגני איכותי ואמיתי בגוגל מתחיל בסביבות ה 3500 ש"ח.