מילון מונחים ומושגים בקידום אתרים – SEO

מפתח נושאים

מושגים ראשוניים

Seo

SEO הוא ראשי התיבות של Search Engine Optimization, בעברית אופטימיזציה למנועי חיפוש. מדובר בתהליך של שיפור ומיטוב אתר אינטרנט, במטרה להגדיל את הנראות שלו בתוצאות החיפוש האורגניות של מנועי חיפוש כמו גוגל.

במילים פשוטות: ככל שהאתר שלכם מותאם יותר לדרישות של מנועי החיפוש, כך הוא יופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש כאשר אנשים מחפשים נושאים רלוונטיים לאתר שלכם.

למאמר: מה זה SEO

מילת מפתח

ביטוי או שאילתא כמו שגוגל קורא לזה שמחפשים אותו בגוגל, לרוב נרצה להתמקד במילות מפתח בעלות נפח חיפושים גבוה ו/או בעלת כוונת משתמש (להמרה/רכישה) גבוהה.
>>> להרחבה אודות מחקר מילות מפתח <<<

קישורים חיצוניים

קישורים המפנים לאתר מאתרים אחרים המשמשים כהמלצות בעיני גוגל והגולש

להרחבה בנושא קישורים חיצוניים

קישורים פנימיים

קישורים בתוך האתר שמטרתם היא הרחבת הנושא בדף נפרד ומתן ערך מוסף לגולש

שאלות נפוצות faq – שאלות ותשובות

שאלות שאנשים שואלים בנושא והתשובות, לרוב נשלב אותם לקראת תחתית העמוד בספויילר (תיבה נפתחת) מומלץ גם לשים סכמה שאותה ניתן לעשות בקלות עם אלמנטור

תוצאה 0

תוצאה בראש התוצאות האורגניות בגוגל עם ציטוט הפסקה הרלוונטית, מחקרים מראים שאחוז ההקלקות על תוצאה 0 הוא 41.2 אחוז בממוצע

ככה נראית תוצאה 0 באתר של לקוח שלנו בביטוי "ספירולינה מינון מומלץ"

ספירולינה מינון מומלץ מקום 1

טייטל

כותרת הדף כפי שמופיעה בדפדפן

טייטל דף הבית יוסיז קידום אתרים

כך היא מופיעה בתוצאות החיפוש

טייטל דף הבית יוסיז קידום אתרים - נראות בתוצאות החיפוש

איך מגדירים?

כך מגדירים עם יוסט:

הגדרת טייטל ודסקריפשן ביוסט

דיסקריפשן

תיאור הדף המופיע בתוצאות החיפוש

כך זה נראה בתוצאות החיפוש:

דסקריפשין בתוצאות החיפוש

איך מגדירים?

עם יוסט – נכנסים לעריכת הדף וגוללים עד למטה ומזינים את התוכן במקום המתאים

הגדרת טייטל ודסקריפשן ביוסט

מיקום/דירוג מילת מפתח

המספר של התוצאה בגוגל שמפנה לאתר שלכם במילת המפתח הרצויה

הנה דוגמא מאחד הלקוחות שלנו שהבאנו אותו למקום הראשון בביטוי ספירולינה טרייה

ספירולינה טריה מקום 1

אופטימיזציית תוכן

מעבר על התוכן בדף וביצוע שיפורים מבחינת seo

אופטימיזציה כזו תכלול:

  • הגדרת כתובת url
  • הגהה ומעבר כולל על התוכן לראות שאין שגיאות כתיב או עובדות.
  • הגדרת היררכיית כותרות נכונה
  • יצירת קישורים פנימיים
  • יצירת קישורים חיצוניים
  • יצירת טייטל ודקריפשיין
  • שילוב תוכן עשיר כמו וידאו, תמונות, טבלאות ועוד.

אופטימזציית מסגרת לאתר

שם כולל לפעולות שנעשות באתר כדי "ליישק קו" מבחינת SEO אופטימיזצייה כזו תכלול:

  • מעבר על טייטל דסקריפשן באתר
  • שליחת מפת XML ל GSC 
  • קישורים פנימיים
  • הכנסת מילת המפתח במאמרים ושם המותג
  • הכנסת פירורי לחם בכל האתר
  • תגיות ALT לתמונות
  • שיפור מהירות טעינה
  • הכנסת מפות האתר XML לגוגל סרץ' קונסול ובינג
  • שיפור חווית משתמש וזמן שהיה באתר
  • אופטימיזציית סריקה בYoastSEO
  • הגדרות מומלצות ב Yoast SEO
  • בדיקת favicon אתר
  • בדיקת תעודת SSL והגדרת https
  • הגדרת תיבת מחבר במאמרים.

ועוד מגוון פעולות לשיפור כולל של האתר מבחינת קידום אתרים.

מהירות טעינה

משך הזמן שלוקח לאתר שלכם להיטען עד שהוא מוצג לגולש, עדיף שלא יעבור את ה2.5 שניות. מהירות האתר היא פקטור משמעותי בדירוג של גוגל וחשוב מכך, אחוז הנטישה באתר. גולש שרואה שלוקח זמן לאתר להיטען פשוט יצא מהאתר שלכם למתחרים שלכם.

Cache – מטמון 

מטמון רשת: מטמון זה ממוקם בשרתים ברשת והוא מאחסן עותקים של תוכן פופולרי, כגון דפי אינטרנט וסרטונים, כך שניתן לגשת אליהם במהירות רבה יותר על ידי משתמשים ברחבי העולם.

אלמנטור

תוסף פופולרי המאפשר בניית ועיצוב אתרי וורדפרס בקלות יחסית.

אופטמזציית תמונות

אופטימיזציית תמונות לאתר היא תהליך של שיפור ומיטוב תמונות באתר אינטרנט, במטרה להגדיל את מהירות הטעינה שלהן, לשפר את חווית המשתמש ולקדם את האתר בתוצאות החיפוש.

תוכן משוכפל

תוכן שכבר נכתב באתר אחר, תוכן כזה באתר עלול לגרום להורדת הדירוגים של הדף ושל האתר, כדאי מאוד לבדוק את מקור התוכן והאם הוא 100 אחוז מקורי.

בואו נדבר על האתר שלכם!

השאירו פרטים ואחד מאיתנו יחזור אליכם 

מונחים ומושגים למתקדמים

תוכן עשיר

תוכן הכולל מגוון סוגים של תוכן כמו:

וידאו | תמונות | ביקורות | שאלות ותשובות (faq)

לרוב נרצה להגדיר לתוכן הזה סכמה.

סכמה – נתונים מובנים

סכמה או בשפת גוגל – נתונים מובנים, היא דרך לסמן תוכן באתר אינטרנט בצורה שמקלה על מנועי החיפוש להבין את המשמעות של התוכן שנוסף.

הסכמה נעשית ע"י הוספת קוד HTML מיוחד לדפים באתר שנותן למנועי החיפוש מידע על סוג התוכן בדף, כמו:

  • מאמר
  • מוצר
  • אירוע
  • מתכון
  • ביקורת
  • שאלות ותשובות

לרחבה בנושא סכמה ונתונים מובנים

תוצאות עשירות

הדרך שבה תוכן עשיר מוצג בגוגל

כך לדוגמא נראה עמוד מוצר כולל סכמת מוצר

סכמת מוצר וביקרות - ארטיק ספירולינה

קנוניקל

תג ששמים בדף עם קישור לעמוד המקור כדי להגיד לגוגל שהתוכן בדף זה מגיע מעמוד המקור

מתי נשתמש בו: כשמדובר בדף שהתוכן בו נלקח מדף אחר באתר או מאתר אחר

איך עושים את זה? 

למי שמותקן תוסף יוסט זה ממש קל יש להכניס את הכתובת של דף המקור כמו שמסומן בתמונה

קנוניקל - הסבר וויזואלי

שגיאת 404

שגיאה שמקורה בקישור פנימי באתר שמקשר לעמוד לא קיים באתר או מחוצה לו

הפניית 301

הפנייה של דף באתר לדף אחר באתר או מחוצה לו.

שגיאת 301

שגיאה שמקורה בקישור פנימי באתר שמפנה לדף שנעשתה בו הפניית 301

סקרימניג פרוג

תוכנה להורדה למחשב שסורקת וממפה אתרים ועל ידי השימוש בה אפשר להיעזר בה רבות עבור קידום האתר, כמו מחקר מתחרים, גילוי שגיאות באתר, גילוי חוסרים באתר ועוד.

תהליך הקידום שלנו

1

פגישת התנעה

קודם כל נתאם פגישת התנעה כדי להבין לעומק את אופי הממותג שלכם, מה חשוב לכם, לאן תרצו להגיע ואיך אנחנו יכולים לעזור.

2

מחקר מעמיק

אחר כך נכין מחקר מילות מפתח מעמיק שיקיף את כל התחום שלכם, ונבין ביחד איפה כדאי לרכז את המאמצים והמשאבים.

3

בניית פרופיל קישורים

אחרי שהבנו במה להתמקד נבנה פרופיל קישורים איכותיים מותאם אישית למותג ולתחום, במידה ויש קישורי זבל שהיו באתר, אנחנו נדאג להתנער מהקישורים האלה.

4

תוכן איכותי ומעניין

בשלב זה נאפיין את התוכן לאתר בהתאמה אישית לאתר תוך דגש על תוכן מקורי, אנושי ומעניין שנותן לגולש את מה שהוא מחפש ובאמת בא לו להמשיך לקרוא!

5

שיפור E-E-A-T

בד בבד נגדיל ונדגיש את האמינות, המקצועיות, הסמכותיות והניסיון של המותג שלכם בכל רחבי האתר (וגם מחוצה לו)

6

טיפה קסם

עוד כמה קסמים מצידנו וסבלנות מצידכם ונתחיל לראות תוצאות!

נשמע לכם מתאים? השאירו פרטים :)

מבנה האתר

פאביקון/ אייקון אתר

סמל האתר שמופיע בדפדפן ובתוצאות החיפוש

כך למשל נראה הפאביקון של האתר שלנו

פאביקון - אייקון אתר - יוסיז קידום אתרים

איך מגדירים?

את אייקון האתר אפשר להגדיר בהגדרות האתר באלמנטור, בהתאמה אישית (מתחת לעיצוב בלוח הבקרה) ובהגדרות יוסט, ממליץ להגדיר בדיוק את אותו פאביקון בכולם.

היררכיית כותרות

ישנם 6 סוגי כותרות.

כותרת h1 – כותרת הפוסט, צריכה להופיע פעם אחת בלבד

כותרת h2 – תת נושא של כותרת h1

כותרת h3 – תת נושא של כותרת h2

וכן על זה הדרך בכותרות h4, h5 וh6

כך זה נראה בעורך הקלאסי של וורדפרס

היררכיית כותרות בוורדפרס

תג  html

תגית טכנית הנותנת מידע למנועי החיפוש מהי הגדרת הסקשן באתר.
כך נראית הגדרת תגית HTML באלמנטור

הגדרת תגית HTML באלמנטור

הדר

החלק העליון של האתר בו בדרך כלל נשים את הלוגו, התפריט וכפתור הנעה לפעולה

פוטר

החלק התחתון של האתר בו נשים בדרך כלל: לוגו, פסקת אודות קצרה, שעות פעילות, מפה לעסק, קישורים חשובים ורשתות חברתיות

ניווט

הדרך שבה הגולש מנווט בין דפים לדפים באתר בדרך כלל זה יהיה מהתפריט, פירורי לחם, קישורי פוטר, רשימת מאמרים נוספים בחלק התחתון של המאמר וקישורים פנימיים.

סיידבר

סרגל צד – החלק השמאלי שנשים בדרך כלל בפוסטים עם תמונה, הנעה לפעולה, ביקורות, כתבות מהתקשורת, תעודות ועוד.

סיפורי הצלחה

מונחי נתונים ומדידות 

גוגל סרץ' קונסול

כלי מנהל האתרים של גוגל (פעם הוא היה גם נקרא כך) הנותן נתונים על אינדוקס האתר, קליקים חשיפות, ctr, שגיאות ועוד.

גוגל אנליטיקס

כלי המדידה של גוגל המאפשר לדעת את כמות התנועה לאתר ומהיכן היא מגיעה ועוד המוון נתונים על הגולשים באתר שלכם.

אחוז נטישה

אחוז הגולשים שנכנסו לאתר שלכם ויצאו ממנו מייד או תוך 30 שניות

קליקים אורגניים

כמות הכניסות האורגניות לאתר דרך מנועי החיפוש

חשיפות אורגניות

כמות הפעמים שגולשים במנועי החיפוש ראו את האתר שלכם בתוצאות

CTR – אחוז הקלקה

היחס בין כמות החשיפות של האתר שלכם במנועי החיפוש להקלקות (וכניסות) על האתר שלכם.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם :)​