SEO הוא ראשי התיבות של Search Engine Optimization, בעברית אופטימיזציה למנועי חיפוש. מדובר בתהליך של שיפור ומיטוב אתר אינטרנט, במטרה להגדיל את הנראות שלו בתוצאות החיפוש האורגניות של מנועי חיפוש כמו גוגל.
במילים פשוטות: ככל שהאתר שלכם מותאם יותר לדרישות של מנועי החיפוש, כך הוא יופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש כאשר אנשים מחפשים נושאים רלוונטיים לאתר שלכם.
למאמר: מה זה SEO
ביטוי או שאילתא כמו שגוגל קורא לזה שמחפשים אותו בגוגל, לרוב נרצה להתמקד במילות מפתח בעלות נפח חיפושים גבוה ו/או בעלת כוונת משתמש (להמרה/רכישה) גבוהה.
>>> להרחבה אודות מחקר מילות מפתח <<<
קישורים המפנים לאתר מאתרים אחרים המשמשים כהמלצות בעיני גוגל והגולש
קישורים בתוך האתר שמטרתם היא הרחבת הנושא בדף נפרד ומתן ערך מוסף לגולש
שאלות שאנשים שואלים בנושא והתשובות, לרוב נשלב אותם לקראת תחתית העמוד בספויילר (תיבה נפתחת) מומלץ גם לשים סכמה שאותה ניתן לעשות בקלות עם אלמנטור
תוצאה בראש התוצאות האורגניות בגוגל עם ציטוט הפסקה הרלוונטית, מחקרים מראים שאחוז ההקלקות על תוצאה 0 הוא 41.2 אחוז בממוצע
ככה נראית תוצאה 0 באתר של לקוח שלנו בביטוי "ספירולינה מינון מומלץ"
כותרת הדף כפי שמופיעה בדפדפן
כך היא מופיעה בתוצאות החיפוש
איך מגדירים?
כך מגדירים עם יוסט:
תיאור הדף המופיע בתוצאות החיפוש
כך זה נראה בתוצאות החיפוש:
איך מגדירים?
עם יוסט – נכנסים לעריכת הדף וגוללים עד למטה ומזינים את התוכן במקום המתאים
המספר של התוצאה בגוגל שמפנה לאתר שלכם במילת המפתח הרצויה
הנה דוגמא מאחד הלקוחות שלנו שהבאנו אותו למקום הראשון בביטוי ספירולינה טרייה
מעבר על התוכן בדף וביצוע שיפורים מבחינת seo
אופטימיזציה כזו תכלול:
שם כולל לפעולות שנעשות באתר כדי "ליישק קו" מבחינת SEO אופטימיזצייה כזו תכלול:
ועוד מגוון פעולות לשיפור כולל של האתר מבחינת קידום אתרים.
משך הזמן שלוקח לאתר שלכם להיטען עד שהוא מוצג לגולש, עדיף שלא יעבור את ה2.5 שניות. מהירות האתר היא פקטור משמעותי בדירוג של גוגל וחשוב מכך, אחוז הנטישה באתר. גולש שרואה שלוקח זמן לאתר להיטען פשוט יצא מהאתר שלכם למתחרים שלכם.
מטמון רשת: מטמון זה ממוקם בשרתים ברשת והוא מאחסן עותקים של תוכן פופולרי, כגון דפי אינטרנט וסרטונים, כך שניתן לגשת אליהם במהירות רבה יותר על ידי משתמשים ברחבי העולם.
תוסף פופולרי המאפשר בניית ועיצוב אתרי וורדפרס בקלות יחסית.
אופטימיזציית תמונות לאתר היא תהליך של שיפור ומיטוב תמונות באתר אינטרנט, במטרה להגדיל את מהירות הטעינה שלהן, לשפר את חווית המשתמש ולקדם את האתר בתוצאות החיפוש.
תוכן שכבר נכתב באתר אחר, תוכן כזה באתר עלול לגרום להורדת הדירוגים של הדף ושל האתר, כדאי מאוד לבדוק את מקור התוכן והאם הוא 100 אחוז מקורי.
השאירו פרטים ואחד מאיתנו יחזור אליכם
תוכן הכולל מגוון סוגים של תוכן כמו:
וידאו | תמונות | ביקורות | שאלות ותשובות (faq)
לרוב נרצה להגדיר לתוכן הזה סכמה.
סכמה או בשפת גוגל – נתונים מובנים, היא דרך לסמן תוכן באתר אינטרנט בצורה שמקלה על מנועי החיפוש להבין את המשמעות של התוכן שנוסף.
הסכמה נעשית ע"י הוספת קוד HTML מיוחד לדפים באתר שנותן למנועי החיפוש מידע על סוג התוכן בדף, כמו:
לרחבה בנושא סכמה ונתונים מובנים
הדרך שבה תוכן עשיר מוצג בגוגל
כך לדוגמא נראה עמוד מוצר כולל סכמת מוצר
תג ששמים בדף עם קישור לעמוד המקור כדי להגיד לגוגל שהתוכן בדף זה מגיע מעמוד המקור
מתי נשתמש בו: כשמדובר בדף שהתוכן בו נלקח מדף אחר באתר או מאתר אחר
איך עושים את זה?
למי שמותקן תוסף יוסט זה ממש קל יש להכניס את הכתובת של דף המקור כמו שמסומן בתמונה
שגיאה שמקורה בקישור פנימי באתר שמקשר לעמוד לא קיים באתר או מחוצה לו
הפנייה של דף באתר לדף אחר באתר או מחוצה לו.
שגיאה שמקורה בקישור פנימי באתר שמפנה לדף שנעשתה בו הפניית 301
תוכנה להורדה למחשב שסורקת וממפה אתרים ועל ידי השימוש בה אפשר להיעזר בה רבות עבור קידום האתר, כמו מחקר מתחרים, גילוי שגיאות באתר, גילוי חוסרים באתר ועוד.
1
קודם כל נתאם פגישת התנעה כדי להבין לעומק את אופי הממותג שלכם, מה חשוב לכם, לאן תרצו להגיע ואיך אנחנו יכולים לעזור.
2
אחר כך נכין מחקר מילות מפתח מעמיק שיקיף את כל התחום שלכם, ונבין ביחד איפה כדאי לרכז את המאמצים והמשאבים.
3
אחרי שהבנו במה להתמקד נבנה פרופיל קישורים איכותיים מותאם אישית למותג ולתחום, במידה ויש קישורי זבל שהיו באתר, אנחנו נדאג להתנער מהקישורים האלה.
4
בשלב זה נאפיין את התוכן לאתר בהתאמה אישית לאתר תוך דגש על תוכן מקורי, אנושי ומעניין שנותן לגולש את מה שהוא מחפש ובאמת בא לו להמשיך לקרוא!
5
בד בבד נגדיל ונדגיש את האמינות, המקצועיות, הסמכותיות והניסיון של המותג שלכם בכל רחבי האתר (וגם מחוצה לו)
6
עוד כמה קסמים מצידנו וסבלנות מצידכם ונתחיל לראות תוצאות!
סמל האתר שמופיע בדפדפן ובתוצאות החיפוש
כך למשל נראה הפאביקון של האתר שלנו
איך מגדירים?
את אייקון האתר אפשר להגדיר בהגדרות האתר באלמנטור, בהתאמה אישית (מתחת לעיצוב בלוח הבקרה) ובהגדרות יוסט, ממליץ להגדיר בדיוק את אותו פאביקון בכולם.
ישנם 6 סוגי כותרות.
כותרת h1 – כותרת הפוסט, צריכה להופיע פעם אחת בלבד
כותרת h2 – תת נושא של כותרת h1
כותרת h3 – תת נושא של כותרת h2
וכן על זה הדרך בכותרות h4, h5 וh6
כך זה נראה בעורך הקלאסי של וורדפרס
תגית טכנית הנותנת מידע למנועי החיפוש מהי הגדרת הסקשן באתר.
כך נראית הגדרת תגית HTML באלמנטור
החלק העליון של האתר בו בדרך כלל נשים את הלוגו, התפריט וכפתור הנעה לפעולה
החלק התחתון של האתר בו נשים בדרך כלל: לוגו, פסקת אודות קצרה, שעות פעילות, מפה לעסק, קישורים חשובים ורשתות חברתיות
הדרך שבה הגולש מנווט בין דפים לדפים באתר בדרך כלל זה יהיה מהתפריט, פירורי לחם, קישורי פוטר, רשימת מאמרים נוספים בחלק התחתון של המאמר וקישורים פנימיים.
סרגל צד – החלק השמאלי שנשים בדרך כלל בפוסטים עם תמונה, הנעה לפעולה, ביקורות, כתבות מהתקשורת, תעודות ועוד.
כלי מנהל האתרים של גוגל (פעם הוא היה גם נקרא כך) הנותן נתונים על אינדוקס האתר, קליקים חשיפות, ctr, שגיאות ועוד.
כלי המדידה של גוגל המאפשר לדעת את כמות התנועה לאתר ומהיכן היא מגיעה ועוד המוון נתונים על הגולשים באתר שלכם.
אחוז הגולשים שנכנסו לאתר שלכם ויצאו ממנו מייד או תוך 30 שניות
כמות הכניסות האורגניות לאתר דרך מנועי החיפוש
כמות הפעמים שגולשים במנועי החיפוש ראו את האתר שלכם בתוצאות
היחס בין כמות החשיפות של האתר שלכם במנועי החיפוש להקלקות (וכניסות) על האתר שלכם.