מה עושים כשהשוק הרפואי עם תחרות בלתי אפשרית? איך משיגים לידים למרפאה שלנו? קידום אתרים זה האידיאל להשגת לידים לטווח ארוך.
למה אתם שואלים? מכיוון שיש כל כך הרבה תחומים שאפשר להתברג עליהם גבוה בתוצאות חיפוש, לדוגמה – אחד הלקוחות שלנו הוא רופא שיניים שהביטויים החשובים לו הם: דלקות חניכיים, שיקום הפה, טיפולי שורש, ריח רע מהפה, השתלת עצם, רופא שיניים, מרפאת שיניים, ועוד ועוד.
הקטע שבטח אתם חושבים שהביטויים שציינתי פה מופיעים האתרים הכי גדולים ועצומים, אז איך אני, מרפאה קטנה בראש העין יתברג על ביטויים כאלו אכזריים? את זה תגלו במאמר הבא.
השאירו פרטים ואחד מאיתנו יחזור אליכם
למה בעצם רופא צריך לקדם את האתר שלו יותר מכל בעל מקצוע אחר? מכיוון שהרבה מהלקוחות הפוטנציאליים מחפשים רופאים באינטרנט ורוצים לקרוא מידע עליהם, ובשביל שנוכל להתברג במקומות הראשונים בביטויים שקשורים לרפואה צריך שהאתר ישדר אמינות, מומחיות, סמכותיות וניסיון ללא פשרות.
יש 2 סוגי ביטויים שאנחנו יכולים להתברג עליהם:
ביטויים גנרים – ביטוי גנרי הוא ביטוי שהוא יותר כללי ולא מדבר על משהו ספציפי, למשל כמו שאמרנו הלבנת שיניים.
ביטויי זנב ארוך – ביטוי שהוא יותר ספציפי (עם פחות חיפושים אך יותר רלוונטי ויותר קל להתברג על הביטויים האלו) כמו למשל הלבנת שיניים לשיניים צהובות.
הנה דוגמא למחקר מילות מפתח בסיסי לרופא שיניים
ביטויים גנרים | |
ביטוי מפתח | נפח חיפושים |
רופא שיניים | 8100 |
הלבנת שיניים | 5400 |
מרפאת שיניים | 4400 |
טיפול שורש | 4400 |
השתלות שיניים | 1900 |
הלבנת שיניים מחיר | 1900 |
עקירת שן בינה | 1900 |
רופא שיניים חירום | 1600 |
טיפול שורש מחיר | 1300 |
עקירה כירורגית | 1000 |
ביטויי זנב ארוך | |
ביטוי מפתח | נפח חיפושים |
עקירה שן בינה החלמה | 880 |
טיפול שיניים בהרדמה מלאה | 720 |
עקירת שן בינה מחיר | 720 |
השתלת שיניים ביום אחד | 590 |
כמה עולה הלבנת שיניים | 590 |
טיפול שורש מבנה וכתר מחיר | 590 |
כמה עולה סתימה בשן | 390 |
רופא שיניים עזרה ראשונה | 210 |
כמה עולה עקירת שן בינה | 210 |
טיפול שיניים בהרדמה מלאה לילדים | 170 |
אפשר לראות כאן כמה ביטויים טובים עם כוונת רכישה, שאנחנו יכולים להתברג עליהם, תחשבו שתהיו מקום ראשון בביטוי למשל עם 880 חיפושים בחודש.
נגיד שרק 40% מהם יקליקו על האתר, זה יהיה 352 קליקים, ונגיד שרק 5 אחוז מהם ישאירו פרטים זה יוצא 17-18 לידים ואך ורק מביטוי אחד!!
גוגל לא ממהר לדאג אתרי רופאים, מהסיבה הפשוטה שהוא חושש שכל אדם יתחיל להפיץ תכנים רפואיים באינטרנט, אבל ברגע שאנחנו נותנים לו את כל מה שהוא צריך כדי לסמוך עלינו, אז נוכל להיות מדורגים.
יש דבר שנקרא בעולם ה-SEO:
E-E-A-T – שזה אומר Experience, Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness או בעברית – ניסיון, מומחיות, סמכותיות ואמינות.
זה דבר שחשוב גם בעיני הגולש וגם בעיני גוגל.
אין שום בעיה בקידום ממומן זה מעולה! אך יש פרמטר אחד שצריך להבין לפני:
מה המטרה שלנו?
– להשיג כמה שיותר לקוחות רלוונטים לקליניקה שלנו. (בכללי כדאי שתיכנסו למאמר שכתבנו על – ״מה עדיף קידום ממומן או אורגני״, אבל רק אחרי שקראתם את כל המאמר הזה!)
אתן לכם דוגמה – אם למשל אנחנו רוצים שיהיה לנו 200 קליקים לאתר בחודש, ועלות הקליק היא 10 ש״ח.
זה אומר שאנחנו נצטרך לשלם 2000 ש״ח בשביל 200 קליקים, אם אנחנו נרצה לעלות ל300 קליקים ביום אנחנו נצטרך לשל 3000₪ בחודש.
פה זה עובד אחרת. אין תקרת זכוכית!
אתם משלמים מחיר קבוע למקדם או המקדמת שלכם, וכביכול חודש אפריל יכול להסתיים עם 200 קליקים וחודש מאי עם 500 קליקים, הכל תלוי לפי איכות המקדם אתרים שלכם, החבילה שבחרתם, והשיתוף פעולה שלכם.
אבל אין ספק שאתר של רופא צריך להיות מותג, ועם קידום ממומן לצערי אי אפשר לעשות את זה, קודם כל צריך להתחיל עם קידום אורגני, להיות נוכח בתוצאות חיפוש בגוגל ישראל ורק לאחר מכן אפשר גם לשלב עם ממומן.
הכל נתון לבחירתכם.
קודם כל צריך לראות שיש את כל מה שציינתי למעלה מבחינת ה E-E-A-T.
אפשט לכם את זה – אם יש תעודות כדאי להוסיף גם בדף הבית, גם בדף אודות ואפילו להגדיל ראש, לשים את זה בסינגל פייג׳ כסליידר מתחת לאודות המרפאה.
אם יש צוות המשרד, אותו דבר להכניס בדף הבית ובדף אודות.
להכניס כמה שיותר המלצות מכל מקום, גם אם זה סקרין שוטים מהווצאפ, אם זה המלצות מהפייסבוק, אם זה מכתבים ששלחו לכם ביונת דואר. ה-כ-ל!
1
קודם כל נתאם פגישת התנעה כדי להבין לעומק את אופי הממותג שלכם, מה חשוב לכם, לאן תרצו להגיע ואיך אנחנו יכולים לעזור.
2
אחר כך נכין מחקר מילות מפתח מעמיק שיקיף את כל התחום שלכם, ונבין ביחד איפה כדאי לרכז את המאמצים והמשאבים.
3
אחרי שהבנו במה להתמקד נבנה פרופיל קישורים איכותיים מותאם אישית למותג ולתחום, במידה ויש קישורי זבל שהיו באתר, אנחנו נדאג להתנער מהקישורים האלה.
4
בשלב זה נאפיין את התוכן לאתר בהתאמה אישית לאתר תוך דגש על תוכן מקורי, אנושי ומעניין שנותן לגולש את מה שהוא מחפש ובאמת בא לו להמשיך לקרוא!
5
בד בבד נגדיל ונדגיש את האמינות, המקצועיות, הסמכותיות והניסיון של המותג שלכם בכל רחבי האתר (וגם מחוצה לו)
6
עוד כמה קסמים מצידנו וסבלנות מצידכם ונתחיל לראות תוצאות!
יש משהו נחמד אצלנו בחברה שנקרא – חוק ה3 בקידום אתרי רופאים
אופטימיזציה טובה – קודם כל לדאוג לעבור על כל המאמרים ולראות שהם לפי תורת ה-SEO, שיש להכל טייטל דסקריפשן, תגיות alt לתמונות, קישורים פנימיים ועוד ועוד.
תוכן איכותי – תוכן שלא רק ימלא את האתר בתוכן אלא שהוא יהיה כמו שיותר רלוונטי לגולש, צריך להסתכל מהצד של הלקוח ולראות אם זה מעניין אותו, דוגרי? הכי טוב לתת לאחד מהמשפחה או החברים להסתכל על מאמר ושיתן לכם פידבקים, אם אתם רואים שכמה אנשים לא נמשכים לתוכן סימן שאתם צריכים להחליף כותב/ת תוכן, כי משהו שם לא עובד.
קישורים מאתרים סמכותיים – כדאי לדאוג שהקישורים שעולים, הם מאתרים אמינים, עם תנועה לאתר, אתרים שקשורים לנישה, לא חייב משהו ספציפי (ספציפי הכי טוב אבל לא תמיד יש) אפשר משהו בכלל מתחום הבריאות, אתרי חדשות סמכותיים וכו׳.
האנקור קישורים אמור להיות מגוון וייחודי, לא רק ד״ר יוסיז וד״ר יוסיז, לגוון גם אנקורי ברנד וגם אנקורי URL, לתקוף מכל הכיוונים.
רופא בתחילת דרכו (ההוא שהבאנו דוגמה שלו בפסקת פתיחה של המאמר) הוא רצה להתברג על כל הביטויים:
דלקת חניכיים, שיקום, טיפולי שורש, ריח רע מהפה, השתלת עצם, רופא שיניים, מרפאת שיניים, ועוד כל מיני ביטויים איכותיים עם נפח חיפושים גבוה.
הוא הגיע אלינו ללא טראפיק (תנועה אורגנית) בכלל!
הבאנו אותו למצב שהוא בדף ראשון על כל הביטויים הללו, והוא תפס עוד הרבה ביטויים שהוא בכלל לא חשב עליהם.
ואיך עשינו את זה אתם שואלים? עבודה קשה, עם כל מה שציינו למעלה והכי הכי חשוב – חוק ה3!
שאלנו את הלקוח אם אפשר לחשוף את שמו והוא העדיף שלא, אז חשבתי על אלטרנטיבה אחרת, שאלתי אותו אם אפשר לפחות לשתף את הגרף שלו ללא השם והוא הסכים.
אז כך נראה הגרף שלו מהשנה האחרונה:
לסיכום:
קידום אתרים של רופאים הוא סופר רלוונטי בתחום הזה, כתוב שאין האדם מעיד על עצמו אבל חייב להעיד שהחברה שלנו מצטיינת בקידום אתרי רופאים, אז אם אתם רופאים איכותיים שמחפשים קידום איכותי, צרו קשר עוד היום כדי לקבל ייעוץ חינם לקידום אתר המרפאה שלכם!
כדי לעשות קידום לוקאלי (קידום לפי מיקום/יישוב) לאתרים של רופאים יש להתמקד במתן שירות הרפואה באותו אזור עם חיזוק מהמלצות, סיפורי לקוחות באותו אזור, מפה של המקום ועוד.
חשוב לספר על הניסיון והידע של הרופא כולל הסמכות, תעודות ותארי הרופא, כמו כן לשלב מידע אודות צוות המרפאה, מהם השירותים שהקלינקה מציעה וכד'.
בגדול כן, אבל הדבר ידרוש הרבה מחקר ניסיון וידע בתחום עקב היותו תחום רגיש שגוגל לא ממהר לתת דירוגים גבוהים בתחום לכל אתר, מומלץ לתת את התפקיד למומחה SEO בעל ידע וניסיון בקידום אתרי רופאים.
על קצה המזלג: מחקר מילות מפתח, הטמעת תוכן אמין, אנושי ואיכותי, אופטימיזציה מקיפה לכל האתר, שיפור חווית משתמש, בניית פרופיל קישורים חזק, הוספת אלמנטים וסקשנים לשיפור הצגת האמינות, המקצועיות, הניסיון והמומחיות בעיני גוגל והגולש.