הדרכים לשיפור עמודי המוצר שלכם באתרי איקומרס

בואו נודה באמת, אם יש לכם אתר איקומורס משמע יש לכם מטרה אחת והיא לעשות כסף… ואיפה עושים כסף? בעמוד המוצר שלכם, העמוד בו הגולש הופך ללקוח ומעביר את המוצר לעגלת הקניות. באופן מאוד מוזר, לא מעט אתרי איקומורס, לא משקיעים מספיק בעמודי מוצר שלהם ולאחר מכן שוברים את הראש למה הם לא זוכים להרבה המרות… אנחנו אומרים שהגיע הזמן להפסיק להתבכיין ולעשות מה שצריך כדי שתרוויחו עוד כסף. אז מהם החסמים או הזרזים לגרום למבקר באתר להפוך להיות לקוח?

תחשבו מחוץ לקופסה

בני אדם הם יצורים שלא רוצים לפספס ואם תצליחו לייצר הרגשה, שהמלאי שלכם עומד להיגמר, תצליחו לייצר הרבה יותר מכירות.

אתרים רבים מציגים את כמות המלאי שנותרה או התראות בנוגע למלאי ובאופן כללי, אדם אשר רואה שהמלאי עומד להיגמר, יחוש את תחושת הפחד מפספוס כמעט תמיד.

בקיצור: הפחיתו את כמות המלאי או זמינות המלאי וצרו את תחושת ה-"פחד שיגמר" אצל המבקרים שלכם.

 

הוסיפו דחיפות = העלו את אחוזי ההמרה בכ – 25%

אנשים לא אוהבים להפסיד או לאבד ולכן כדאי לייצר תחושת דחיפות. אם נרחיב זאת אז נאמר שאנשים יותר רגישים לתחושת הפסד מאשר לתחושת רווח. אם תצליחו לייצר דחיפות, תזכו בכ- 20% נוספים של גולשים אשר יעבירו את המוצר היישר אל סל הקניות.

 

סחר חברתי

אם טרם הבנתם את זה אז בואו נדגיש: כאשר הלקוחות שלכם עושים קניות, ההחלטות שלהם מושפעות מהחלטות של אחרים. יתרה מכך, אנשים רוצים תמיד להדגים את ההתנהגות הנכונה בכל סיטואציה הקשורה לרכישה ו "להתאים" את עצמם לקבוצה.

כדי לייצר ולעודד סחר חברתי, אתם צריכים להראות ללקוחות שלכם כמה אנשים כבר רכשו את המוצר. ככל שהמספר יהיה יותר גבוה, כך סביר ורכישה תתרחש.

 

הציגו זמנים

הזמן שלנו הוא הדבר הכי חשוב לנו ולכן כדאי להציג לגולש כמה זמן יקח לו לבצע את הרכישה ומה הזמן תגובה שלכם. הקפידו לנקוב בזמן מדויק ככל האפשר (למשל: ההרשמה אורכת 2 דקות בדיוק וכדומה).

 

מהם היתרונות של המוצר

עזרו למבקרים להבין מה יתרונות המוצר ומה התכונות שלו. הבהירו כיצד המוצר או השירות שלכם יפתור את הבעיה או ימלא את הצורך שלהם.

אם קשה לכם להצביע על היתרונות, תמיד תוכלו להציב שאלות ותשובות בגוף תיאור המוצר עצמו. דוגמאות לשאלות: במה המוצר שלנו שונה משל המתחרים? איזו בעיה המוצר פותר? כיצד אחרים משתמשים בו? וכדומה.

 

אגדות זה לפסח

אל תפלו לפח התיאור הארוך, גולשים סולדים מזה וסביר ולא ישקיעו את הזמן לקרוא תיאור מוצר ארוך. היו ממוקדים והיו מפוקסים! אל תחצו את גבול 3-4 שורות תיאור מוצר ואולי גם קצת נקודות נוספות. השתדלו להציג את המידע החיוני בלבד, במילים אחרות: אל תבלבלו בשכל יותר מדיי או בכלל. תמיד זכרו שיש לכם לא מעט מבקרים שגולשים באמצעות הסלולרי ואתם לא רוצים להרתיע אותם עם מידע ארוך ומיותר.

 

הרגשה, התאמה ומשקל

הרוב המוחלט של הלקוחות האינטרנטיים, גורס כי חוסר היכולת להרגיש או לנסות את המוצר לפני הרכישה הוא מה שימנע מהם לרכוש. נסו להדמות לחנות בגדים אשר מוסיפה את סוג הבד, המידות ומשקל הבגד. כמו כן, אל תשכחו לייצר גלריית תמונות למוצר ובאופן כללי עזרו ללקוח "להרגיש" את המוצר כמה שיותר.

 

השוואות

מכירים את היכולת לסמן כמה פריטים ולהשוות ביניהם? אז המטרה של ההשוואה הזו היא למשוך את תשומת הלב הרחק מהמחיר (גורם מרכזי בהחלטה האם לרכוש או לא) ולהסב אותו אל ההבדלים בין המוצרים אשר לרוב יהיו קטנים ולא כאלו מהותיים – אם מדובר על מוצרים דומים.

 

משלוחים והחזרות

הנקודות הכואבות ברכישה אינטרנטית הן המשלוח והצורך להחזיר את המוצר. השתדלו לפשט את שתי נקודות אלו על מנת לזכות בכבוד ובלקוחות. מבחינת המשלוח, השתדלו שיהיה מהיר ככל האפשר ויותר מהמתחרים שלכם. מבחינת החזרות, הקפידו להציג מדיניות החזרות ברורה וכזו אשר מצהירה באופן חד משמעי, שאתם מאמינים במוצר שלכם.

אם נלמד מניסיונם של המותגים הגדולים ביותר אז נציע תקופת החזרה הגונה ונציג את אפשרויות ההחזרה באופן הברור ביותר.

 

גרמו לגולשים לבטוח בכם

הציגו ביקורות על המוצר ועליכם כנותן שירות. אל תפחדו ואל תתביישו גם להציג ביקורות שליליות אך הקפידו להגיב כמו שצריך לאותו נותן ביקורת. אם בתעשייה שלכם, קיימות אותות של ביטחון או סחר הוגן וכדומה וזכיתם בכאלו, הציגו אותן לראווה.

אם תצליחו להסב הרגשת ביטחון אצל הגולשים, זה בהחלט יהיה זרז רכישה.

 

זוכרים את תנועת המובייל?! תתעדפו אותה..

חלק מקידום אתרים זה לדאוג שהאתר יהיה רספונסיבי לכל המכשירים, כמעט 70% מהלקוחות, מעדיפים לרכוש דרך הסמארטפון שלהם! דאגו להעניק לכם חווית גלישה ורכישה נעימה ככל האפשר ומותאמת למסך. אם אין לכם צורך או סתם אין לכם אפליקציה, ודאו כי האתר שלכם מותאם היטב לגלישה מהניידים – כי רכישה ממכשיר נייד שונה בתכלית מרכישה ממחשב נייח! זכרו זאת. אל תשכחו לשים דגש על הויז'ואל ולהציב תמונות מתאימות העונות על כל הדרישות (איכות, גודל, התאמה..)

 

והחשוב ביותר! גלשו אל נעלי הלקוח 

אם עברתם על כל 11 הנקודות, והעמוד מוצר שלכם עדיין לא ממיר כמו שצריך, יש לכם חסימה שצריך לאתר ולפתור.

להיות איש שיווק מוצלח זה להפוך להיות לקוח ולגלוש אל האתר, עברו את כל הדרך וכסו את כל האפשרויות, מא' ועד ת'…

גלשו בעמודי המוצרים, מלאו טפסים, בחנו את התמונות ובאמת, כל מה שאתם רק יכולים לעשות באתר שלכם, עשו כלקוח. בנוסף, גייסו את המשפחה והחברים (הרי למה הם קיימים) ובקשו מהם לגלוש באתר ולחוות אותו. תוך כדי שהם עושים זאת, הבינו מה הפריע להם, מה תרם להם ובעיקר מה מנע מהם – ותקנו זאת בהקדם האפשרי. זה בהחלט אמור לעזור לכם להבין ולהכיר חסמים או מעכבי רכישה, שכבעלי האתר, לא הענקתם את תשומת הלב הראויה והם מפריעים לגולשים שלכם, צרו קשר עכשיו עם חברת יוסיז קידום אתרים כדי לדחוף את האתר שלכם למעלה!

הצגת כמות המלאי הנותרת עוזרת ליצור "פחד מפספוס" אצל הגולשים, מה שעשוי לתרום לעלייה של כ-25% בשיעורי ההמרה. זה מנצל את הנטייה האנושית לא לרצות להחמיץ הזדמנויות.

ניתן ליצור תחושת דחיפות על ידי הדגשת זמינות מוגבלת, הצעות לזמן מוגבל וכו'. זה חשוב מכיוון שאנשים נוטים לפחד מ"הפסד" יותר מאשר לשאוף ל"רווח", ולכן תחושת דחיפות מגבירה את הסיכוי שהם ירכשו.

הצגת ביקורות, גם שליליות (לא מדי הזויות, על גבול הטעם הטוב חחח) עוזרת ליצור אמון בקרב הגולשים. כאשר הם רואים שהחברה "פתוחה" ומגיבה לביקורות, זה מחזק את התדמית ואת הנכונות לרכוש ממנה. ביקורות חיוביות מצביעות על איכות המוצרים והשירות.

כיום, כ-70% מהרכישות מתבצעות דרך מכשירים ניידים. לכן, חשוב לוודא שהאתר נגיש ונוח לגלישה וביצוע רכישות גם מסמארטפונים וטאבלטים. אי התאמה לניידים עלולה להרתיע גולשים רבים ולהוריד את שיעורי ההמרה.

שיפור עמודי מוצר באתרי איקומרס - יוסיז קידום אתרים
שיפור עמודי מוצר באתרי איקומרס – יוסיז קידום אתרים
אודות המחבר
יוסי יאיר
יוסי יאיר

מנכ״ל ומייסד חברת יוסיז - קידום אתרים, איש SEO בלב ובנפש - נהנה מכל רגע! ליוויתי עשרות או מאות בעלי עסקים בקידום האתר בגוגל בהצלחה, יש הרבה יתרונות לקידום אתרים ואנשים לא מודעים לכח ולטראפיק המטורף שאפשר להפיק וזה מה שבונה את הברנד האמיתי.

לפייסבוק | ללינקדאין | לאינסטגרם